Dinner @ Emmas

I söndags var jag så sjukt trött. Jag kom hem 7 på morgonen, och vaknade 9 på morgonen av att barnen skrek som galningar på undervåningen. Gick verkligen inte att somna om. Tog en dusch för att försöka bli lite piggare, men hjälpte inte. Vi hade även knappt någon mat hemma, iallafall ingenting som jag var sugen på, så bakiskebaben som man gärna äter efter en rolig kväll i Sverige fick bytas ut mig några minimorötter och apelsinjuice... 
 
När jag väl kände att jag kunde somna om, kom familjen hem från kyrkan och barnens klippning. Så då blev det livat ändå... Lyckades ändå somna och vaknade ca 2 timmar senare. Då kom Carey in och pratade med mig lite om hur min kväll hade vart. 
 
Medan vi pratade så fick jag även ett meddelande av Emma, den svenska au pairen som kom i fredags, och sa att vi skulle äta vid 5pm, men att jag kunde komma när jag vile. Klockan var då ca 4, så jag började göra mig i ordning på en gång, skypade lite snabbt med mamma, och gick sedan ner till bilen och skulle åka iväg. 
 
Carey och Chris hade glömt att tanka bilen i löradags när jag gjorde mitt körkort, så på väg hem från Joliet, där jag gjorde mitt körkort, blev bensinsymbolen orange och jag fick panik. Som tur var hann jag komma hem innan jag fick bensinstopp, och Chris och Carey sa att de skulle tanka den, så att jag inte behövde göra det. Men hade de tankat den när jag skulle iväg? Nej... Och jag hade redan bråttom att åka iväg till Emma, ville verkligen inte bli sen. Det ligger en bensinmack väldigt nära oss, så tänkte att jag kunde tanka där. Men vägarna här i USA är så konstiga, så trots att något ligger nära, måste man åka runt i hela staden för att komma till rätt sida osvosv, så egentligen skulle det kunnat ta 5 minuter att komma dit, men istället tog det a 15 minuter. När jag kommer dit, så kan jag inte tanka där. Så får åka till en annan, men där kan jag inte heller tanka. Får då åka bort till den som jag vart vid förut. När jag väl kommer dit så funkar inte den automaten jag ska tanka vid, så får vänta. När det äntligen är min tur, blåser det såklart storm, och är sjukt halt, så ramlar på marken, händerna fulla av olja, och sunder frustna händer... Klockan var då nästan 5, och jag hade inte hunnat åka och köpa något till familjen, så skyndar mig till Walgreens för att köpa något litet. Marken är så hal att jag sladdar och kör upp på en trotoarkant. Fick verkligen hjärtklappning och trodde att jag förstört bilen. Var så jäkla arg. Gick in i affären och köpte en påse med linthchoklad. Men såklart, skulle det vara världens segaste tant framför mig. 
 
När jag ÄNTLIGEN var ute på vägen igen, var det bara att sätta på gpsen och leta reda på Emmas hus. Med tanke på att det var så mörkt, var det svårt att hitta gatunumret, så åkte några varv där i området, haha. Men hittade tillslut rätt! 

Plingade på och hörde en hund skälla där inne. Blev då lite rädd, med tanke på att jag är lite rädd för hundar, men det gick så bra så och de band fast hunden. Den minsta flickan kom fram och tog emot chokladen jag hade köpt med mig, och sedan kom resten av familjen och hälsade. Otroligt trevliga människor! 
 
Den lilla flickan ville leka kurragömma med mig, så det kunde jag inte säga nej till. Så jag letade eftre henne två gånger. Sedan ville hon visa sitt rum, sina dockor och att hon kunde dansa "cheerleading dans". Sjukt söt! Hon ville heller inte att jag och Emma skulle få umgås själva, utan hon ville att vi skulle vara i hennes rum, men vi gick ändå ner till hennes rum. Satt och pratade om lite allt möjligt. Väldigt lätt tjej att prata med, och vi kom verkligen bra överens på en gång, vilket känns sjukt skönt! 
 
Det var sedan dags för middag. Blev tacos. Sjukt gott! Satt och pratade och skrattade vid matbordet och kände att jag redan fått bra kemi med familjen. Familjen är sjukt öppna och barnen var verkigen intresserade av att prata med mig, vilket kändes jättebra. Den älsta killen visade sitt knä, som han hade skrapat upp osv, och lilltjejen ville ju leka med mig. Mittersta killen va dock lite småblyg, men det är förståeligt :) 
 
Efter maten gick jag och Emma in på hennes rum och började skriva en "bucket list". Gick sådär, haha. Kom iallafall ett par saker, och vi ska ses i veckan och fortsätta med listan!

När det var dags för lilltjejen att lägga sig, hörde jag att hon roppade på mig "Johanna", "Johanna", "Johanna". Var precis som att hon letade efter mig. Sedan kom hon in på Emmas rum och sa "Goodnight Johanna", och gick sedan därifrån. Så sjukt söt! 
 
Efter ungefär en timme, så frågade Emmas vföräldrar om vi ville kolla skräckfilm med de, och de ville vi gärna. Emma älskar tydligen skräckfilm, precis som jag, så det är kul att vi har något intresse tillsammans. Om man nu kallar det intresse, haha! Hennes vmamma frågade ifall vi ville ha popcorn, och de ville vi. Så vi satt och mös med de otroligt salta popcornen och kollade på filmen "Seven", vilket jag mer tror var en deckare. Förstod inte riktigt hela handlingen. Var lite skum, och förstod inte slutet, men men! Var kul att spendera tid med familjen.
 
Efter det gick jag och Emma in på henns rum igen och bara pratade. Hon frågade hur jag trivdes, och vi berättade om våra liv och vänner osv där hemma. Emma är otroligt rolig, och vi satt och skrattade en hel del. Hon visade videos på folk i hennes stad, som var lite speciella, haha. Så otroligt kul. Känns jättebra att hon har kommit hit. Är såå glad för det! Känner att vi kommer att komma väldigt bra överens, och spendera en hel del tid tillsammans! 
 
Vid 12 åkte jag hem. Var ännu halare på vägarna när jag åkte hem, så var lite obehagligt faktiskt. Alla sov när jag kom hem, så fick vara tyst som en mus! Haha. Gick sedan och lade mig. En otroligt rolig dag! 
 

Under tiden som jag inte kunde sova på förmiddagen kollade jag lite på första avsnittet av detta program. Känns sjukt konstigt att höra svensk tv! Haha


Kommentarer
Emma

åh vad detta var kul att läsa:) kul att du gillar "min " familj, och att du gillar mig för jag gillade dig starkt också och som jag sa kan jag ha svårt att få tjej kompisar men tyckte det gick riktigt bra för oss och det ns så otroligt skönt för då vet jag att vi kommer ha så grymt jäkla kul under detta år :)
Puss

2013-01-29 @ 01:25:39
URL: http://nattastad.se/memela


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0