Gårdagen

Igår var det en ganska jobbig dag, till skillnad från i måndags då allt var toppen. Ganska kontigt egentligen att dagarna kan ändras så plöstligt - från bra till mindre bra. 
 
Jag fick iallafall sluta 2 timmar tidigare igår också, så det var otroligt skönt!  Jag behövde alltså inte köra W på pianolektionen, då Carey ville göra det. Jag tycker ändå att det känns bra att Carey känner att hon vill spendera tid med barnen, då Julia berättade, deras förra svenska au pair, att de inte alls spenderade mycket tid med barnen, vilket jag med har märkt. De kommer liksom hem som tidigast klockan 6 på kvällen, då är det middag, hinner leka i ca 30 minuter och sedan är det läggdags, så det är klart att barnen inte umgås mycket med sina föräldrar. På det sättet känns det bra att föräldrarna också har märkt att det inte funkar att de jobbar så mycket och spenderar så lite tid med barnen. Tror barnen uppskattar det otroligt mycket :) 
 
På kvällen skypade jag med Emil. VI hade ett "live" musikquiz, då han spelade guitarr för mig, och jag skulle gissa låtar. Var mysigt att höra lite musik, och är alltid trevligt att prata med honom. Vi pratade i drygt en timme om lite allt möjligt. I helgen ska vi förmodligen boka in när han ska komma och besöka mig. Längtar jättemycket! Ska bli otroligt kul! Är ganska fantastigt hur "ödet" spelar roll i vilka man lär känna. Jag menar, hade inte jag fått den familen jag fått här borta och åkt när jag åkte, hade jag aldrig pratat med Emil, jag hade aldrig lärt känna Michelle och jag hade aldrig börjat prata med Emma, den svenska tjejen som flyttar hit om bara 2 veckor! Är så glad för att jag har fått den här familjen, och fått kontakt med SÅ bra folk! Är så lyckligt lottad! 
 
 


Kommentarer
mamma

Man finner inte lycka - man skapar den :)
Är så stolt över dig!
Puss hjärtat!

2013-01-12 @ 17:48:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0