Starbucks

Igår så jobbade jag som vanligt. Var en ganska lugn dag! 
 
När jag slutat, så snackade jag lite med Carey och lekte lite med barnen, och sedan var det dags för middag. 
 
Efter middagen så tog jag bilen, ut i ösregnet, och körde mot Emma.
 
Sa hej lite snabbt till familjen, och sedan åkte vi två vidare mot starbucks. Satt där i ca 3 timmar, och bara snackade om allt möjligt, skrattade högt och skrev på våran Bucket List. Nu har vi 45 saker att göra under vårat år, så bara att börja planera hur vi ska hinna mer alla våra resor genom hela landet! Haha! 
 
Starbucks stängde vid 10, så då åkte vi vidare. Jag bara körde någonstans, och viste tillslut inte vart jag var, så tack gpsen för att du finns <3
 
Körde då mot Wendys, men det stängde såklart precis när vi kom in. Lite pinsamt att vi kommer in där, och då säger tanten i kassen "Its close". Jaja, så kan det gå! 
 
Vi bestämde oss då istället för att åka till Emma, så det gjorde vi. Klockan var då 11, så tänkte att jag kunde hände med in ett tag, för att sedan åka hem. Blev dock kvar enda till 12.30, men sjukt kul var det. Vi satt i soffan och visade vår bucket list för hennes vmamma. Hon tyckte inte att vi var riktigt kloka som hade med en del saker på den där listan, haha! Liksom, mål som från att göra S'mores till att åka till Hawaii... Haha, lite kul dock ;) 
 
När hela hennes familj gått och lagt sig satt vi kvar i soffan och bara pratade. Känns så otroligt skönt att vi redan har kommit varandra så nära. Det är liksom bara andra gången vi träffats, och vi pratar med varandra på ett sätt som man gör när man känt varandra i år! Helt galet hur nära man kommer varandra på så kort tid här borta! Jag är verkligen hur lycklig som helst att hon har kommit hit. Kan redan nu föreställa mig hur kul vi kommer ha i vår, sommar, höst och vinter. Har vi redan fått såhär bra kontakt på endast några timmar, fatta då hur bra vänner vi kommer bli under ett år! Ska bli så kul att checka av den här listan med min fina svenska vän! 
 
En annan rolig sak är hur lika vi är. Ingen av oss gillar kaffe eller te. Vi gillar inte Shushi (ser inte rättstavat ut?! haha). Vi båda heter Elisabeth i mellannamn, och det stavas på samma sätt och upptäckte en massa andra saker som vi var lika på. Hur kul som helst! 
 
Nu ska jag strax åka och hämta upp N från Pre school. Ikväll är det simning för pojkarna och jag ska bara ta det lugna fisken! 
 



Jag och Emma från starbucks igår. Bilderna lånade jag från Emmas blogg. Ni kan läsa den HÄR
 
 


Kommentarer
Emma

Haha så jäkla kul att vi är så lika men lite läskigt också ! Åh jag längtar så tills vi ska bocka av våran bucket list :)
Haha puss min fina vän :)

2013-01-30 @ 22:01:08
Marita

Vad roligt att det äntligen har kommit en svensk tjej till ditt område nu!Du och Emma verkar ju ha funnit varandra direkt!Ha det bra. Kram

2013-01-31 @ 17:54:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0