200613 - 020713 - Mamma och bror på besök

Nu är det en snart en månad sedan min mamma och bror från Sverige kom och hälsade på mig på andra sidan atalanten. Vi hade några underbara dagar, men även endel som hade kunnat vara bättre. Det kan nog tyvärr bli så att när man inte setts på länge, så är det lätt att småsaker man stör sig på blir större. Jag är hemsktledsen för att det blev så, men är även sjukt tacksam och glad att de kom hela vägen för att träffa mig. Jag älskar er!
 
Så, vad gjorde vi dessa två veckor, ish, som de var här?
 
Det började med att jag hade fått låna Dories gps, så jag körde till flygplatsen i Boston helt själv, som jag aldrig gjort tidigare. Var jag nervös? Typ. Det gick gick väldigt bra att hitta dit, och när jag såg mamma komma ut från dörrarna kunde jag inte hjälpa att börja gråta medan jag sprang i 110 för att krama om henne. Att till och med min bror började gråta när han såg mig var något jag inte förväntat mig, men gud så glad jag blev. Det visar bara att han har saknat mig och att han älskar mig.
 
På vägen hem gick det dock inte som planerat. gpsen ville inte sammanbeta, så vi körde genom tullen och fick betala pengar flera gånger om, då vi åkte fram och tillbaka genom Boston. När vi äntligen fått kläm på gpsen, är det en bil framför mig som klämmer sig in mellan mig och bilen framför så jag måste tvärnita. Såklart hänger inte bilen bakom mig med och det blir en krash. Vi kör in till sidan och hela min baksida är förstörd. Jag får dock alla hans uppgifter och han får mina. Som tur var gick det på försäkring på honom, så ingenting jag behövde betala. (Vi har nu lämnat in bilen och fått den tillbaka, vilket är skönt. Min lilla pärla)
 
Väl hemma är mamma så trött efter den långa resan så jag och Mathias tar bilen och åker till "stop and shop" och handlar mat för dessa dagar. Var så kul att visa honom mitt "ICA", haha. 
 
En dag låg vi på stranden hela dagen, och hade parkerat vid en två timmarsparkering, men gick sedan tillbaka, flytade bilen och gick tillbaka till straden. När vi kom tillbaka efter en dag på stranden till bilen, så hade vi såklart fått böter. Detta var dock något som mamma mailade om, och vi behövde då inte betala bötern, eftersom vi inte gjort något fel. 
 
En dag åkte vi in till Boston och strosade omkring. Vi gick och kollade på massor av saker, och det var blandannat här som det blev småtjafs och bråk. Det var så jäkla varmt, så ja, jag klagade. Jag känner mig så otroligt dum nu i efterhand att jag betedde mig som jag gjorde. Behandlade mamma och mathias inte alls med respekt och verkligen inte moget. Vi åt iallafall gott, såg massor av byggnader och tog en båttrur som gick både på land och vatten, vilket var lite mysigt. 
 
Sedan var det dags för några dagar i NY då, lyssna och hör, ännu ett problem uppstår. Vi hade någon dag innan varit på biblioteket och skrivit ut biljetterna jag beställt för bussen till NY. Vi sitter nu på tåget påväg till Boston. Mamma som hade haft koll på biljetterna de andra dagarna, hade nu de inte med sig. Jag får panik och är bergsäker på att vi inte kommer kunna komma iväg nu, då jag har haft krångel med biljetter till NY förut. Som tur var kom vi dit med mycket tid till godo, så jag ställde mig i en kö, letade upp ett supersegt internet och fick fram min beställningskod. På det sättet kunde en man hjälpa mig skriva ut nya biljetter. Puh!
 
Resan tog ca 5 timmar. Väl framme landar vi på Times squere och vi tar tag i en gul cab på en gång, som tar oss till hotellet, som bara låg 5 minuter därifrån. Vi packade upp lite saker, bytte om och gick sedan ut igen för att äta middag. Vi satte oss på "Olive garden" på times squere vilket var mysigt, då man hade häftig utsikt, och maten gillades av alla.
 
Vi var i NY i 4 dagar, så vi hade tid att se och göra en hel del. En natt gick vi på en "stand up comedy". Vi hade som vanligt "tur" (otur alltså) att vi hamnade precis längst fram, så alla skämt handlade såklart om oss. En del var faktiskt lite elakt och när alla skrattade åt det kände jag mig så dum. Lite jobbigt var det faktiskt när de skojade om min vikt och hur smal jag var, när jag faktiskt har gått till läkare och grejer för det. Well well, kul var det iallafall, men tror ändå de var tuffast mot min bror, haha. 
 
Vi tog även en ferry, samma som jag tog med Dorie, Alisa och Julie när vi var där, för att se frihetsgudinnan och sedan åka över till "State island". Man ser även hela NY så fint på det sättet, så var mysigt. 
 
Ingen var riktigt intreserad i att åka upp i några byggnader, så vi kollade bara på de från marken, vilket var häftigt nog. 
 
Shopping blev det även en del. Iallafall för min mamma som gick bananas. 7 par skor tror jag hon fick med sig samanlagt och ett ton av kläder och smink. Men vad ska man säga, det är billigt och kläder som inte finns hemma, så bara att passa på! 
 
Dagen när det var dags att åka hem, var jag bergsäker på att det var till "pennstation" vi skulle, då det var så det stod på biljetterna. Mamma och bror trodde dock att det var till "bustreminal" vi skulle, men de litade på mig. Vi kommer fram med ca 10 minuter till godo och frågar en polis om detta är rätt ställe. "Ne, detta är bara för tåg", svarade polisen. Mamma får panik och springer omkring och letar efter taxi, jag springer efter och likaså mathias som även springer omkring med min resväska. Med 5 minuter till godo, får jag tag på en taxi, och vi hinner till bussen med ca 3 sekunders marginal. Nämde jag att vi har någon fruktansvärd otur? Dock tycker jag nog mer detta var tur än otur, men ändå.
 
Att komma tillbaka till Boston tock även sin tid, då det var världens kö på vägarna.
 
Ännu ett problem uppstod när vi kom hem med tåget från boston, då vi hade fått skjuts av min värdpappa på dagen vi skulle till NY så vi hade ingen bil att komma hem med. Mamma frågar då en kille som satt på tåget med oss, om han inte kunde skjutsa hem oss, för pengar såklart. Han erbjöd sig att skjutsa hem oss vilket var jättegulligt, men mot utan betalning. Han gjorde det alltså bara för att vara snäll. Ännu ett exempel på hur trevliga amerikanare faktiskt är och hur hjälpsamma de är.
 
De kommande dagarna spenaderade vi på stranden, i mallen, promenader, restaurang besök, glass på  richardssons, hejdå-middag med min värdfamilj och mamma och bror, satt även barnvakt en dag, och bara njöt av att vara tillsammans.
 
Otroligt tungt var det att säga hejdå på tågstationen, och många tårar kom från både mig och mamma. Mathias var ganska lugn. När jag viknat av de från tåget, sätter jag mig i bilen för att åka hem, men vad ligger i baksätet om inte mathias "handbagage" som han då har glömt. Ja, vi är familjen granlund - världens oturligaste familj.
 

I bilen påväg till "stop en shop"






I "Essex river", Essex stad första dagen






Skriver ut NY biljetterna, som ändå inte kom till användning, haha




På stranden


















Väntan på tåget till Boston






Mamma gör fläta på mig












Uppträdande i Boston
























China town


"five guys"
















Som vattenspridare mitt i stan där barn lekte


















"Duck tour" - bil/båten som vi åkte












En kille med massor av ballonger på huvudet som mamma och bror tyckte var så kul, haha








Mathias blev helt tokig i dessa ekorrar. Han skulle nog velat ta med en hem




Strand igen






NYC!


Olive garden på times squere
















På ferryn för att se frihetsgudinnan


































"Little italy"


Väggmålning








Första frukosten hemma


"Essex river"












På stop and shop


Godis från Sverige










Frozen youghurt












I mallet






Sovmys med mamma


Vattenspridarlek




På Richardssons


Började helt plöstligt ösregna..






I bussen på väg till NY








Times squere


Stand up






Någon konstig "kille?!" som dansade på gatan














I en M&M butik








I Central park




Mamma och hennes staty bilder ;)


Fina mamma på "snurrande restaurang" som man såg ut över hela NY


Fina bror




















Syster och bror mys


























Tillbaka i Boston


















Barnen ÄLSKADE både mamma och bror =)






























Dags att säga hejdå



Tack för dessa veckor. Vi ses snart igen =) LOVE


Kommentarer
Mamma

Älskar dig/er!!!❤

2013-07-28 @ 08:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0