Allt och inget och halsont och beachbad och playdate

Idag hade jag turen att få börja sent. Hur nice liksom?! Min värdmamma hade sagt på kvällen dagen innan när jag kom hem från starbucks, att jag skulle börja runt 12-1 så hon skulle messa mig. Crap, tänkte jag. Min telefon hade jag nämligen tappat bort tidigare på dagen, trodde jag. Okej, lättare att ta det från början.
 
Igår, tisdag, så smsade jag till Dorie, som tar hand om en kille som är lika gammal som min A. Frågade ifall de ville åka till beachen med oss,  och hon ringde snabbt upp mig och sa att de redan var påväg till "mushroom park", vilket är ett vattenställe för barn. Jag som inte har någon GPS började kolla på internet efter vägbeskrivining, och ringde även min värdmamma och kollade så att det var okej att ta A dit, vilket det var. Dorie ringer upp efter ett tag och säger att det är kö, så att hon lika gärna kan komma och möta upp oss vid mallet, och sedan åka dit tillsammans. Asbra tänkte jag och blir jättetaggad! Packar ner badkläder, handdukar, filar, matsäck, solskydd och hela faderullan. Känner mig verkligen som en mamma som har massor att tänka på, medan A springer omkring och tjajar och leker och klänger runt omkring mig, haha.
 
Iallafall, vi var påväg. Wiho! När vi kommer fram till mallet där Dorie och hennes pojke R redan var så hade de även köpt munkar till oss. Hur gulligt?! Ställer in en barnstol till A i Dories bil, ställer in väskorna och sedan är vi påväg! Det tog ett tag att komma dit, men sedan var vi väl framme, när vi ser skylten "full". Glädjen som vi alla 4 hade för några sekunder sedan sjunk på en mikrosekund om inte mindre. Det var alltså fullt, så det var bara att vända. Vi åkte då istället till stranden i beverly, vilket var första gången jag var där. Jättemysigt, trots att "min" strand är 1000 gånger finare. 
 
Stranden var dock väldigt barnvänlig, då det var sjukt långgrunt. Vet inte hur många meter man kunde gå ut. Flera hundra skulle jag tippa på, utan att överdriva.
 
Vi la ut filtar på marken i skuggan, gick till badrummet med A och bytte om och sedan gick vi ut och hade lite picknick. Sedan var det dags att gå till vattnet, och gud så varmt det var! Ashärligt verkligen! Vet inte hur länge vi alla 4 var i vattnet och lekte som barn, letade efter snäckor och djur och kastade oss runt som flodhästar, haha. Var så kul att ha en "playdate". Första gången som jag har det, och var jättemysigt verkligen. Var så kul att vi alla lekte och hade skoj tillsammans!
 
Jag var tvungen att hämta upp K från summercamp vid 2 som vanligt, så alla packade ihop och åkte till mallet där jag hade min bil. Tackade för denna gång och bestämde att vi skulle åka till "min" stand på torsdag, då det ska vara mellan 30-40 grader hela veckan...
 
Så, jag kommer hem, efter att ha hämtat K. Packar upp alla väskor, men hittar inte min telefon. Tänkte inte så mycket mer på det då, då jag antog att den säkert låg i min plånbok som den brukar göra. När jag slutade gick jag upp på mitt rum, slappade och gjorde mig sedan i ordning för starbucks. Jag hade fortfarande inte telefonen, men tänkte att jag hittar den senare och åkte iväg utan den. 
 
När jag kommer hem vid 10 letar jag igenom hela mitt rum, min rosa väska som mamma och bror hade med sig från pappa. Jättefin! Men den var inte där heller. Jag ringde till den, och hörde som tur var en vibration från undervåningen. YES! Den var inte borta. Tänkte då inte mer på det och tänkte att jag kan ta den imorgon då jag inte behöver den på kvällen, vilket inte var så smart.
 
Idag, hade jag och Caroline bestämt att åka till stranden tillsammans, då jag började så sent. Min värdmamma hade ju sagt till mig att hon skulle ringa eller smsa mig när jag började. Med tanke på att jag visste att telefonen var på undervåningen, då jag hade ringt till den innan, så visste jag att jag inte behövde oroa mig. MEN, när jag springer ner på morgonen, ligger den inte där?! DÅ fick jag panik. Med tanke på att jag hade försovit mig och inte vaknat av mitt alarm, så hade jag inte tid att leta efter den, utan kastade bara på mig bikinin, en handduk och en frukt i väskan och slängde mig i bilen. Jag och Caroline skulle mötas upp vid starbucks, och hon var redan där när jag kom. 
 
Vi åkte till beverly beach igen, och låg där i ca 3 timmar. Hur skönt som helst! trots att klockan bara var strax efter 9 så var det väldigt varmt. Det som är skönt med stranden är att det blåser, så trots att det är varmt, fläcktar det, vilket är underbart! 
 
Med tanke på att jag inte hade min telefon, och inte var helt säker på när jag behövde bara hemma, tog jag det säkra före det oräkra och åkte hem till 12. Caroline som också behövde vara hemma tidigt för att släppa in någon gubbe som skulle komma och kolla på deras hus, didnt mind att vi åkte hem tidigare.
 
När jag kommer hem vid 12, så var ingen hemma och jag sätter mig på mitt rum för jag tänkte att de kommer väl hem snart. Då ringer hemtelefonen. Jag som aldrig brukar svara i den, kollade iallafall vem som ringde, och det var min värdmamma. Så jag svarade och det första hon säger är "I think you forgot your phone in the diper bag". Vilket lättnad!! Telefonen var då i väskan som jag trodde, som min värdmamma hade med sig. Kändes hur skönt som helst! Hon berättade även att hon och A inte skulle komma hem förrän senare, så jag behövde inte börja förrän 2 då jag hämtar upp K från summercamp, så jag passade på att lägga mig ute i solen ett tag till, innan jag gick in och åt lite, duschade och fixade med all disk.
 
Så, det var min dag. Händelserik, eller vad säger man? Jag är ju dock lite känd för att vara klantig och glömsk mellanåt, så det är ju skönt att inte det har försvunnit. Kanske. Höhö.
 
Med tanke på att jag började så sent, jobbar jag längre idag. Jag lagade middag och har lagt barnen. Kollade nyss klart på den urgamla filmen "sanning eller konsikvens". Hade för mig att den var så mycket bättre än var den var, haha. Kan ju bero på att jag var typ 10 när jag såg den senaste gången, haha. 
 
Igår kollade jag även på "Ego", vilket var asbra, verkligen. Jag och Emma, min vän från Chicago, ville se den i vintas när den precis kommit ut i sverige. Men med tanke på att den inte hade kommit ut någonstans, och vi inte riktigt kan ladda ner, så funkade det inte. Men nu såg jag att den hade kommit ut på swefilmer, så passade på att kolla på den, och jag tycker den var så fin. Vet inte hur mycket jag grät, och jag är verkligen inte den som brukar gråta allt för mycket till film. Var lite  pinsamt, då jag satt i vardagsrummet och kollade, då jag inte har bra nät i mitt rum. Så satt där med datorn och mina hörlurar och grät, medan barnen och min värdmamma gick igenom flera gånger. En gång stannade till och med min värdmamma och frågade om jag var okej, haha.
 
Jaja. Detta blev kanske ett lite för långt meddelande, men fick ju med det mesta jag ville ha ut.
 
justja. Igår på starbucks fick jag även Julies scrapbook av Marina, så ska börja pyssla med den. Jättekul! Tyvärr åkte hon snart hem, redan nästa vecka... 
 
OCH, detta är sista saken jag ska skriva. Jag har fått problem med min hals, igen. Skrev ju att jag hade problem med halsen när jag var i NY med mamma och bror, då mina halsmandlar var helt svullna, så gick till läkare och fick antibiotika. Har fått likadant nu, men vägrar gå till läkare och betala 100tals dollar igen. Googlade lite idag och det stod att ifall det uppkommer snabbt inpå måste man operera bort halsmandlarna? Jag VÄGRAR att operera mig? Inte här iallafall, men jag kan ju kanske heller inte gå i 4-5 månader till med halsont? Känner att detta inte var den bästa nyheten inför min födelsedag på fredag.  En bättre nyhet är dock att det kommer vara strålande väder och 40 grader på min födelsedag. Tänk om det kan bli ännu ett år utan regn! 
 

Beverly beach


Mitt söta gull


Gullungen R och Dorie

Sandslottsbygge på G
 


Kommentarer
Emma

What? Har du kollat den utan mig ?:o

Svar: Haha! Jag veeeet. tänkte på dig när jag såg den! vi får se den tillsammans när vi ses igen =)
johanna granlund

2013-07-18 @ 16:52:54
URL: http://nattstad.se/memela


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0