Rullar snart mot NJ

Slutade jobbet vid 1 idag när jag hade kört hem flickorna till deras farmor. Blev kvar där ett tag, då farmorn skulle äta lunch. Förstår inte riktigt poängen med att jag ska sitta där och bara glo. Antar att det är någon indisk kultur som jag inte förstår mig på.
 
När jag kom hem gick jag upp på mitt rum och hade tänkt sova ett tag, men var för varmt, så la mig på sängen och började fixa med bilder från när mamma och Mathias var här. Har tagit nästan 1000 bilder, så lär bli mycket bilder här i bloggen framöver, vilket jag bara tycker är kul =)
 
Jag har precis tagit en dusch, och ska strax gå ner och äta något och sedan upp och packa, för att om två timmar åka till NJ med min värdfamilj. Blir nog jättemysigt! 
 
Pratade med mamma idag föresten, och de har kommit fram till Sverige nu. Något lite tråkigt var dock att båda deras väskor var borta, men hon upptaderade mig senare att väskorna är på väg hem nu! Sådan otur de/ vi ska ha hela tiden... 
 
Jag har även råkat ut för världens allergi-shock. Ögonen kliar och näsan rinner stup i kvarten och har även fått som nässelutslag/myggbett över hela kroppen som kliar. Googlade lite snabbt och fick fram att man kan få det av allergi, så hoppas att det inte är något som kommer bli värre. När jag var i NY med mamma och bror fick jag även uppsöka en läkare, då jag hade problem med min hals. Fick pencilin för det, då min hals var helt uppsvullen och kunde knappt andas. Nu har jag börjat hosta och sedan dessa fula märken på hela benen. Och inte nog med det - jag ska även få världens största myggbett som kliar något otroligt. Familjen Granlund måste vara en av världens mest oturligaste familjer...
 
Dags att göra sig i ordning och packa. 

Kommer ha datorn med mig, då jag måste skriva min Silverbay läxa så jag får mina credits, så kommer förhoppningsvis slänga in minst ett inlägg. Tyckte även att min värdmamma sa att jag är ledig imorgon, så är ju skönt. Är ju trots allt 4th of July =)
 

Man såg ju inte lite sömnig ut.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0