220313 - Fredagskväll

Igår kväll skulle alltså jag och några andra au pair tjejer på någon underage club inne i Chicago. Vi åker hem till Michelle, då hon var hemma själv. Vi fixade oss tillsammans osv. Emma och jag hade även köpt med oss mat, INTE från Mc Donalds denna gång, hur sjukt det nu är för stammisar som oss. 

Jag face-timade sedan med en killkompis till Michelle som kommer från Tyskland, men som pluggar i Ohio för tillfället. Supersöt kille! 

Vi satte oss i bilen påväg till Chicago vid 10.30 ungefär. 
 
Helt plöstligt, när vi tror att vi snart är framme, kommer vi till värsta slumområdet. Det är endast svarta människor. Poliser överallt. Byggnaderna såg ut som förfallna bostäder sedan 100 år tillbaka. På vänster sida paserade vi även ett fängelse, som sedan en kille inne på cluben berättade för oss var ett av de farligaste i hela landet. Vi hade alltså landat på ett av de farligaste områdena i hela Chicago. Lyckat...

Det hände ju dock inte oss någonting, och cluben var helt okej om man bortser från alla äckliga killar. Jag förstår verkligen inte vad de inte fattar när man säger att man INTE vill dansa. Nej är ett nej. Sluta taffsa och tro att jag kommer vilja dansa med er mer för det, tack! När Emma och jag blev lite trötta i benen bestämde vi oss för att sätta oss ner. Precis då hittade jag någon ful Mexicohatt som jag satte på mig. Man fick även när man kom in ett "Hawaii halsband". Även, när man kom in, gjorde de säkerhetskontroll. Kollade om man hade vapen och scannade oss osv. Då förstod vi alltså att vi inte var på något bra ställe i Chicago, haha. 

Iallafall, när vi satte oss ner kom det någon Chilernare/Mexicanare som satte sig bredvid mig och la handen omkring mig. Han ville lära mig salsa och jag vet inte vad. Jag sa nej, men det var hand 21 årsdag, så han ville dansa. Jag var tydligen även den första som sagt grattis på födelsedagen till honom. De ville även ta kort med oss, precis som att vi var kändisar eller något liknande. Det är tydligen spännande att träffa på svenskor. 
 
Lite senare var det två andra killar som satte sig bredvid mig. Ena killen började prata med mig och fråga varför vi inte dansade, vad jag hette och vart vi kom ifrån. När jag sa att jag var från Sverige sa han "oh, thats why you are so sexy". Han frågade även mig om inte jag kunde suga av honom och hans kompis. Förstår inte vad felet är med folket här.
 
Var dock en ganska schysst kille som började snacka med oss, men han hade världens konstigaste bror. Men men, de var nog de mest normala killarna på det där stället iallafall! Det visade sig även att denna killen jobbat på det nyöppnade mataffären här i Frankfort. Lite roligt!
 
Vid 1 bestämde vi oss för att åka hem, och jag och Emma halvsomnade i bilen. Trots att klubben verkligen inte var den roligaste och att människorna var sjukt störta, så var det lite kul ändå att sitta i bilen, livrädd. Låste dörrarna medan vi nästan satt och skakade i bilen medan vi körde omkring. Vi har alltså vart på en sjukt farlig plats, där det händer mycket otäcka saker och liknande. Tur att det inte hände oss någonting. Inte kommer jag besöka det där stället igen, men tacktack för denna gång! 








Den fina hatten...












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0