240213 - svenskdag

Förra söndagen så hade jag och Emma en svenskdag. Dagen började med att vi kollade upp salonger dit vi kunde gå och klippa oss. Vi bestämde oss för att åka till salongen som au pairen som var här innan mig alltid åkte till, så det gjorde vi. 
 
Tjejen som klippte mig och Emma var jättetrevlig och frågade hur mycket som helst om fantastiska Sverige. Är så roligt hur facinerade Amerikanarna är om Sverige! 
 
Efter det så åkte hem till Emma och sminskade oss med Sverigeflaggor i ansiktet och hade blåa klänningar på oss. Tanken var att vi skulle åka till IKEA, men med tanke på att jag inte kände mig helt kry, bestämde vi oss för att åka till affären och handla mat istället (I våra ansiktsmålningar och klänningar) Vi besämde oss för att laga spagetti och köttfärsås och baka kladdkaka till efterrätt. Med tanke på att USA inte har samma ingridenser som hemma (obviously) så smakade varken maten eller kladdkakan som vanligt. Men det dög.
 

Mitt hår innan. De klippte ca 1.5 decemeter, så ni kan tänka er hur kort det är nu!






Maten...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0