4 månader

Idag har jag varit i USA i 4 hela månader! Hur galet är inte det? Tiden går så ruggigt snabbt! 
 
Idag så var det något i skolan, så de stora barnen (från kindergarden och uppåt) var lediga, vilket betydde att jag skulle ha Will hemma hela dagen, medan Nate var i skolan. Var jättekul att få umgås med honom själv, då jag inte gjort det förut, då jag alltid hämtar Nate först från pre school. 
 
Vi var nere i källaren i 3 timmar och ritade och busade. Han var så himla gullig och sa att jag var den bästa au pairen någonsin! Hur glad blev man inte då?! Han skrev även ner det på ett stort papper, som nu dekorerar min vägg i mitt rum, med alla andra saker som barnen har gjort till mig. 
 
Vi hämtade upp Nate vid lunch, och sedan skjutsade jag iväg Will på playdate, och då var det bara jag och Nate istället på eftermiddagen. Vi ritade också och hade det mysigt.
 
Strax innan 4 hämtade jag upp Will från playdaten, och åkte sedan med båda barnen direkt till tennisen.
 
Väl på tennisen ringde jag mamma på skype ett tag, men jag råkade väcka henne... Tänkte inte på att klockan var så mycket hemma i Sverige, men vi pratade iallafall ett tag, vilket var mysigt. 
 
Det är så kul att prata svenska sådär bland folk. De vänder sig verkligen om och försöker förstå vad man säger, och kollar konstigt på en. Jätteroligt! Haha.
 
När vi kom hem hade Chris redan kommit hem som hade börjat med middagen. Lasagne blev det. Hur gott som helst! 
 
Efter maten gick jag upp på mitt rum, där jag fortfarande sitter. Jag fixade lite med tavlor och bilder på mitt rum, då jag igår var på walgreens och skrev ut massa bilder, och jag och Emma var även på IKEA igår, där jag köpte en ram. Det visade sig dock att jag redan hade en sådan ram, som Julia lämnat kvar till mig + två andra ramar. Men då har jag två. Blev iallafall jättefint, men sksa fortsätta med det imorgon, så då kommer bilder på det =)
 
Nu ska jag gå och ta en dusch, och sedan ska jag nog sätta på någon film eller sova. Behöver sova tidigt idag, då jag inte har samma tur att börja 9.15 som jag gjorde idag. Börjar antingen 7 eller 8, så måste gå ner och dubbelkolla med Carey! 
 
Hoppas ni haft en bra daaag!
 


Kommentarer
mamma

Somnade om med ett stort leende på läpparna :) Älskar dig!!!<3

2013-03-05 @ 10:07:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0