Myskoväder

Den här veckan, har vädret verkligen spökat. Det har vart fint. Hyffsat varmt. Snö. Regn. Slask. Sol. Moln. 
 
Igår började jag klockan 12, vilket var sjukt skönt. Sov till 11, vilket jag aldrig annars kan göra i detta hus! Behövde verkligen vila ut mig, då jag inte mår helt bra. Snorar som tusan och min hals gör så ont.
 
När jag hade hämtat upp Nate och gjort lunch till honom, gick vi dock ut i det dåvarande fina vädret, och spelade baseball och soccer i en timme. Det var superkul! Nate sa då att när han fyller 5, som han gör om två veckor, vill han börja spela fotboll, så att jag kan vara hans tränare. Sjukt söt! 
 
Efter sisådär 2 timmar, när vi skulle hämta upp Will, då försvann det fina väfre, och det började snöa. På mindre än en minut, hade det redan blivit en hel del snö på marken... Jag som trodde att våren ÄNTLIGEN var här... Jag trodde visst fel...
 
Jag skulle hjälpa Will med sin matteläxa föresten, och jag förstod verkligen ingenitng. Det är PINSAMT när en snart 20åring inte klarar av first grade matte... Tur att han är så smart, så han klurade ut det av sig själv =)
 
När jag slutat, frågade Carey om jag kunde åka med Nate, Will och henne till bilverkstaden för att hämta upp min bil som vart på lagning. Så det gjorde jag såklart.
 
När vi kom hem började Carey med lite middag, och sedan när vi var klara kom Michelle över. Vi skulle åka och träna, så var bara att sätta på sig träningskläderna och åka iväg! 
 
Jag orkade dock inte så mycket pga min förkylning. Orkade endast springa i 10 minuter, och kände att jag inte ville spring mer, med tanke på att jag hade lite ont i halsen. Körde istället lite ben och mage.
 
Efter gymmet, åkte vi, som vanligt, till Jewel för att handla lite snacks. Fick med mig hem chips, plastskedar och glass. Nu tänker ni nog, "varför köpte du skedar? Har ni inte det hemma?". Jo - vi har skedar hemma. Men jag glömmer alltid att ta med en sked från köket om jag har handlat något som kräver sked, och när man väl lagt sig så skönt i sängen, är jag för slö för att orka gå upp. Jag vet, jag vet, mamma, pappa, mormor, morfar, bror och övrig släkt och vänner. Jag är slö. Tyvärr blir man lat efter att ha sett över barn i flera timmar varje dag och när man äntligen slutar, vill man bara slappa! 
 
När jag kom hem var jag dock ensam hemma. Klockan var 9.30, och ingen var hemma!? Jag blev orolig och rädd, att jag messade Michelle och skrev att ingen var hemma. Hon sa då att min värdmamma hade sagt till henne medan jag var uppe och bytte om att de skulle åka iväg och lämna Chris föräldrarsbil. Sådan tur att jag har den tjejen! 
 
Lade mig i sängen och kollade på någon svensk film medan jag gluffsade i mig min B&J. Gott!


FInt väder på morgonen



 
 
Will ÄLSKAR snö




Det dagar jag gillar minst, är de dagar jag och barnen måste städa källaren, pga att städtanterna ska komma. De kommer antingen på onsdagar eller torsdagar, så måste alltså städa upp där dagen innan. Det slutar alltid med att det är jag som gör allt jobb, och pojkarna leker. Såå irriternade! 


Världens röra


Städat







 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0