Ovanlig helg

Igår vaknade jag sjukt tidigt av mina värdbarn, som jag visserligen alltid gör på helger. Låg dock kvar i sängen i 3 timmar, och gick sedan ner och lekte med barnen och barnvakten som var här. De lekte bäbisar, och jag var mamman. Det har blivit en ny favorit hos dessa små busfrön. Haha.
 
Familjen skulle åka till ett vattenpalats med många andra familjer över helgen, vilket betydde att jag skulle ha huset för mig själv. Jag duschade och fixade och åkte sedan över till Emma. Vi åkte till Kholes och jag köpte en sista sak till mitt paket jag ÄNTLIGEN ska skicka hem till Sverige. Dock var post office stängt, så jag kunde inte skicka iväg det. Och idag (Söndag) är det stängt hela dagen, så får fixa det imorgon, så snart så dyker lite gåvor upp från lilla mig i Sverige! 
 
VI åkte sedan hem och fixade i ordning oss för ikväll då vi skulle gå ut, vilket sedan INTE slutade som vi trodde.
 
Åkte sedan över till Emmas värdmammas föräldrar för mat, och sedan bar vi oss iväg till Naperville. Bilturen skulle ta 32 minuter, men GPSen funkade inte?! Mitt på motorvägen sa GPSen att vi var framme. Vet inte hur många gånger vi körde runt på den där motorvägen fram och tillbaka och gjorde U-turns överallt. Tillslut ringde jag min värdmamma, och hon fick sitta och prata med Emma, medan Chris satt vid datorn och hade vägbeskrivning för oss. Så efter 3.5 timme, med hjälp av mina fina värdföräldrar kom vi fram till stället.
 
Herregud vilket snuskställe. Jag har hört och sett, att inte amerikanarna dansa, klär, och beter sig som oss. Men att de bokstavligen ser ut som att de sätter på varandra på dansgolvet är inte normalt. Både jag och Emma stod där med hakorna nere till govlet, och visste inte riktigt hur vi skulle bete oss eller göra.  Slutade med att vi stod på det ena dansgolvet och bara kollade ut över golvet. Vet även inte hur många killar som kom fram och bjöd upp oss. Men nejtack, sån där dans klarar vi oss utan! 
 
Allt började dock med att det var två killar som kom fram och bjöd upp oss på dans, och då sa jag "ja visst", men han började hålla händerna på höften och juckade sådär äckligt, så nejtack. Jag sa till han att vi inte dansar så i Sverige, men de trodde inte att vi var från Sverige, så de sa att om vi vill dansa så får vi leta upp de. Det slutade dock med att de letade upp oss och satte sig och snackade med oss i ett annat rum. 
 
Vid 1 bestämde vi oss för att inte vi orkade vara kvar där längre, då jag var sjukt trött och skulle köra hem. Som tur var tog det 32 minuter, som beräknat, att komma hem. 
 
Vi satte på en film när vi kom hem, men jag var så trött, så jag somnade (såklart). 
 
Haft en toppenkväll med min fina vän, trots att föväntningarna inte alls blev som vi tänkt oss. Tur att vi kan ha så kul som vi trots allt hade ändå. Fast, till nästa gång, kan vi likagärna stanna hemma, eller ha partyn i bilen, som vi är experter på! 
 





























HAHA!? Orkar inte... Vad gör vi?!


Världens längsta tå


LOVE YOU ♥
 
Ps. Hur ser amerikanare ut?!?!?!


Kommentarer
Mamma

Hahaha - asgarv :)Snygga lurviga stövlar ju....

2013-03-04 @ 09:13:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0