Chokladen kommer ta slut?!

Ja, som rubriken lyder; "chokladen kommer ta slut?!". Min kära au pair vän Julia la precis upp en status på fb, där hon länkade en  website där det står att kakaon kommer ta slut om sisådär 7 år. WHAT?! Som de flesta vet är jag nog en liten, läs stor, missbrukare av såkallat godis, speciellt choklad. Går verkligen inte en dag utan att jag stoppar i mig något sött, och helst choklad. Dock är det ganska bra att jag bor i usa nu, för här smakar ju chokladen baja. Dock ersätter jag ju då mitt sockersug med annat skräp, så det blir väl lika illa, om inte värre i slutändan... Iallafall, ta slut? Det går ju inte. Vadå att gummidäck är viktigare än choklad? aldrig i livet... Vet inte vad jag ska ta mig till om jag inte på helgerna, och vardagarna, och alla dagar i veckan, kommer få äta min älskade svenska marabou... 
 
Kom in på en annan artikel angående choklad, då det stod att choklad har samma känsla som heroin. Kan mycket väl stämma. Jag har ju ett missbruk av mitt socker och min choklad, så kan verkligen förstå hur det är för de som är drogmissbrukare, alkoholmissbrukare, rökare och allt såntdär... Nä, nu blev jag ledsen... 
 
Är det någon vänlig själ där ute som läser detta, som har lite marabou till övers, får gärna skicka över lite, medan det fortfarande finns kvar..
 
Hittade en bild från i våras. Då var man minsann glad. Då hade man inga bekymmer om choklad som kommer utrotas...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0