Halloweenhelg

Tänkte dra det lite kort vad som hände under helgen, medan barnen fortfarande sover. 

I fredags jobbade jag kväll, så då var det bara jobb, jobb, jobb. 

I lördags kom Julia hem till mig och slappade lite med en varmchoklad i höstkylan. Bestämde oss sedan för att åka till Stop and Shop och vi köpte lite gott och sedan vidare till DD och köpte en bagel. Vi hade sedan bestämt med de andra svenska att vi skulle till Salem, men Classe (Clasine) behövde jobba, och Carro var där, så jag och Julia bestämde oss för att åka i förväg. Gick omkring på alla gator, lyssnade på en gubbe som var otroligt troende och sa att ingen är perfekt, bara gud, och var till och med en dam som blev ledsen och började gråta för att han sa något som hon inte höll med om (?!). Aja, lite kul. Gick sedan in i lite småbutiker för att hålla värmen. Julia var ju så smart som hade en vinterjacka på sig, men min vinterjacka följde ju med hem till Sverige i somras, så är bara att hålla utkik efter en ny. 

Vi behövde sedan leta upp en toalett och bestämde oss för att gå in i en kyrka, så blev ett toalett besök och sedan snack med kyskliga människor i över en och en halvtimma. Fick tips om lite restauranger i Salem, så blev ett av de ställena som de föreslog. Mötte upp Classe och Carro på det stället, men vi fick vänta i kö i över en halvtimme, men det är tydligen så det är under Halloween i Salem. På en del ställen var det över 2 timmar väntan, så vi hade ändå tur.  

Servitörerna var inte trevliga alls och lät oss vänta på notan i en halvtimme. Var nära på att ta en springnota, men valde att inte lämna någon tip istället. Maten däremot var delicious. 

Gick även in på ett hunted house. Jag som gått ett sådant i Canada som var det läskigaste jag någonsin gjort, var inte så jättesugen, men var ändå en kul grej. Kan säga att jag inte hade behövt göra det. Jag gick längst fram och fick för en gångs skull vara den "modiga" i gänget. De resterande klämde sönder både min mage, armar och händer, haha. Tror det var Julia och Classe som var de mest skrämda! 

Efter detta beslöt vi oss för att gå mot bilen. Jag och Julia som hade tagit egen bil sa då hejdå till våra vänner och körde hemmåt. 

Jag hade hållt kontakt med en kille under kvällen som vi valde att möta upp. Han bor i Rockport, som alltså bara är två städer söderut om vart jag bor. Tog endast en kvart vilket var toppen. Mötte upp med två jättetrevliga killar som vi säkerligen kommer träffa igen. De skulle dock vidare på en hejdåfest för deras vän som ska ut och militära sig, så var bara att åka hem. Kom lagom hem till 12 och slocknade på en gång. 

Söndagen mötte jag upp med Julia igen. Vi möttes upp på mallet och gick ett varv runt där. Jag fick med mig en födelsedagspresent till min värdmamma och Julia en likadan sådan fast till sin mamma. Jag hittade även en fondation på Sephora, så nu hoppas jag att jag kan få bli lite fin i ansiktet igen... Blev lite lycklig när jag fick en gratisgrej, då jag är medlem på Sephora, och hade då kommit upp i mina "poäng", så fick även med mig en puder/fondation fron Kat von dee, eller hur det stavas. Mycket trevligt. 

Tog sedan en sväng ut till Beverly där det väntades Thai frukost/lunch/middag för min del. Ja, mamma, mormor och alla som läser. Jag kan vara dålig med maten, ibland. Men mätt blev jag iallafall, och tror att de på restaurangen tyckte jag och Julia var lite väl högljudda som satt och skrattade åt allt. Speciellt den super-skelögda gubben på min vänstra sida  och den fina teckningen vi målade på en äcklig servet. 

Efter detta ville killarna från i lördags mötas upp, men även en annan kille jag har pratat med som ville ha över oss och kolla fotboll. Vi valde honom denna gång, haha, för att utöka våran vänskapskrets. Tre otroligt trevliga killar möttes vi upp med och hade en rolig kväll med fotboll, tv spel och spel som fick mig och Julia att komma varandra närmare varandra, på både ett och annat sätt... 

Med tanke på vår curfew åkte vi ifrån dem vid innan 11. Mycket bra avslut på denna helg! 

































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0