Lite småarg

Börjar faktikst bli väldigt trött på mina mornar på helger. Vaknar ALLTID klockan 7, av att barnen skriker/gråter/gapar osvosv. Inte nog med det. Idag när jag faktikst lyckades somna om i en halvtimma, tack vare att jag hade två kuddar över huvudet, vaknade jag en halvtimma senare av att min värdfamilj sätter på indisk musik av högsta volym. Faktiskt, så tycker jag att de borde respektera mig mer än de gör. Speciellt när jag igår ställde upp på att sitta barnvakt medan mina värdföräldrar ville ut och äta middag, när jag egentligen hade planer... OCH, som om det vore nog... vid 9 hörde jag att vi fick främande. De var ju varken tystlåtna eller tänkte på mig. Helt plötsligt hör jag först barnen klampa upp på min våning och springer in i gästrummet där de har lite leksaker och sätter såklart på en leksak som spelar hög musik. "ITS PARTY TIME!!" ropar min 4åring ner till de där nere. Lite senare kommer även min värdfamilj och någon snubbe låter det som upp till min våning. Verkar som att det är någonslags husvisning (?!). De hade tidigare någon snubbe här i veckan, som gick runt och kollade i alla rum. Jag som var sjuk, låg ju på mitt rum hela dagen, men när jag på kvällen väl hade vaknat upp från min kvällsnap gick jag ner och valde att göra lite varmt te, då passar den där gubben och mina värdföräldrar på att gå in på mitt rum, för att visa honom det. Faktiskt, så tycker jag att de kan förvarna. Inte för att jag har något att dölja, men om främande människor ska in i mitt rum, vill jag kanske att det ska vara lite mer städat och sängen kan iallafall få vara bäddad. Känner bara att jag tycker de kan förvarna mig och berätta vad som kommer hända, även på helger trots att jag inte jobbar så vore det bra att jag kanske vet att deras kusiner ska sova över och bo i gästrummet på min våning, så att jag vet att jag kan vara lite mer tystlåten när jag kommer hem på kvällarna och att jag vet att mitt badrum kanske är okuperat av andra när jag vill gå och duscha på morgonen... Känner bara att jag blir väldigt dåligt uppdaterad av vad som händer i detta hem och det gör mig bara förbannad...
 
Nu, när jag ändå är vaknen innan 10, ska jag passa på att ta en dusch, och sedan ska nog vi svenska tjejer till ett outlet. Ikväll har jag blivit bjuden på två dejter och sen vill även en svensk kille som bor i Salem träffas, vilket skulle vara jättekul. Vi svenska tjejer hade tänkt åka in till Salem idag, då Carro hade pratat med sin granne om att det tydligen är ikväll man ska vistas där, så kan ju ta två flugor i en smäll, när jag ändå håller till där. Vad som händer visar sig dock...
 
 


Kommentarer
Marita

Hej Johanna! Tråkigt att du fortfarande är sjuk :( Du får krya på dig! Det låter som att du måste prata lite mer med din värdfamilj så att du får veta vad som händer i huset. Ha en trevlig kväll i Salem! Kram <3

2013-10-26 @ 21:42:03
Marita

Hej Johanna! Tråkigt att du fortfarande är sjuk :( Du får krya på dig! Det låter som att du måste prata lite mer med din värdfamilj så att du får veta vad som händer i huset. Ha en trevlig kväll i Salem! Kram <3

2013-10-26 @ 22:58:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0