070813 - 120813 - Indian Wedding

Så, på onsdagen den 7 Augusti satte vi oss till bilen till NJ för att besöka min värdmammas föräldrar, bo hos de några nätter, innan vi flyttade in på hotell, där vi skulle bo under bröllopet. 

Jag har ingen aning om vem det var som gifte sig, men lyckades klura ut att det var någon på min värdpappas sida! 

Det var sisådär 200, om inte mer, människor på bröllopet. Sjukt häftigt var det att se. Det går inte riktigt att berätta hur det var och hur det såg ut, så låter bilderna tala för sig själva så gott det går.

De har iallafall två dagar innan bröllopet som massa förberedelser och event. Första eventet var "Mindi" eventet. Då fick vi våran mindi, som är som en henna tatuering. Nästa event var ett event jag inte riktigt fattade, men bröllopsparet och deras föräldrar skulle vara på scenen och få någon slags "bön" och sedan slängde de på något pulver för att de skulle få ljusare hy, vilket är finare enligt indisk kultur. 

Var massor av indisk mat, såklart, vilket jag tröttnade på, så min värdpappas familj och deras söner, som är på bilden nedan, frågade ifall jag ville ha pizza en kväll, vilket jag inte tackade nej till. 

Hela denna vistelse var ett minne för livet och absolut någonting kul att vara med om. Det enda som var lite jobbigt var att jag delade hotelrum med barnen, så jag kunde ju aldrig sova, eftersom de vaknade upp mitt i natten och grät, skrek osvosv. Så jag var den som var tvungen att fixa med det... Även när de skulle ta naps, så var jag kind of tvungen att sitta inne på toaletten och sitta vid datorn eller whatever, då jag inte ville väcka barnen. Jag åt även en kväll inne på toaletten... Fräscht... 

Nog om det. Jag hade kul, men var mer jobb än väntat. Men var riktigt fesligt att vara med om det och sjukt kul att få vara indie för några dagar i deras urtjusiga kläder =) 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min värdpappa går loss på dansen innan bröllopet!

 
Rider häst in till bröllopssalen. Alla går efter honom (han som gifter sig) med massor av musik spelandes
 
Lekte någon lek innan bröllopet. En indisk tradition

 
Dags för bröllopet att starta
 
Bruden kommer bärandes in
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Marita

Kul att få se alla bilderna från bröllopet och på dig i de fina indiska kläderna. Hur länge satt den målade bilden i handen kvar?
Kram

2013-09-27 @ 22:03:42
Marita

Kul att få se alla bilderna från bröllopet och på dig i de fina indiska kläderna. Hur länge satt den målade bilden i handen kvar?
Kram

2013-09-27 @ 22:30:13
Mamma

Underbara bilder!! Och du är så vacker <3 Älskar dig!

2013-09-28 @ 17:49:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0