310813 - Festival i Gloucester

I lördags hade jag snackat med en snubbe som ville möta upp mig på en festival i granstaden till mig Gloucester. Jag frågade Julia ifall hon ville hänga med, vilket hon ville. Vi bestämde oss för att jag skulle hämta upp henne och sedan skulle vi åka och köpa vin och sedan åka till Gloucester och möta upp Adam och hans kompisar. Han ringer mig när vi kommer fram, men sedan blir det tydligen dålig mottagning och vi kan inte nå honom resten av kvällen. Vi gick iallafall omkring bland alla tusentalls människor och försökte leta reda på en kille, vi aldrig sett förut. Var inte det lättaste kan jag säga.
 
Det slutade med att vi gick över till andra sidan festivalen och kollade på alla fyverkerier. Var 4 killar i collegeålder som stod där. Jag vill ju ha amerikanska vänner, så jag började prata lite litet med killen som stod bredvid mig om varför det var en festival och varför de smällde raketer, och det var ju för att det var labor weekend, som jag inte riktigt fattar vad det är, men det är tydligen att man firar att sommaren är slut, hur man nu kan fira det, och att man sedan är ledig på månagen efter denna helg. 
 
De frågade lite vart vi var ifrån och sedan var det 4 andra ungdommar som börjad prata med oss. Frågade massa konstiga frågor och undrade var "bröstvårta" hette på svenska. Frågan är ju varför man vill veta det av alla frågor... well well. De var lite speciella så att säga.
 
De andra killarna frågade varför jag var här och när fyverkerierna var slut frågade vi vad de skulle hitta på. De skulle tydligen till college på söndagen, alltså dagen efter, så de skulle inte festa, vilket vi ville. Men vi gav nummer till ena killen, men han hörde aldrig av sig. Men han berättade att han skulle höra av sig när han visste collegefester, så vi får väl se om han gör det! 
 
Hur som haver så efter fyverkerierna gick jag och Julia omkring och sjöng högt på massor av svenska låtar, så alla människor tyckte väl vi var helknäppa. Men det struntade jag fullständigt i. Är så skönt att vara svensk i ett land där de inte förstår.
 
Vi satte oss på en bänk och vid 10 beslutade vi oss för att åka till "the farm" som ligger i Essex för att gå in på baren. Vi åkte dit och stötte på två killar som vi började snacka lite med. Jag satte mig ner och gjorde 4 rutor i gruset, och spelade det där spelet när man ska spå framtiden. Frågade ifall de ville vara med, vilket de ville, så vi spådde fram att ena killen kommer ha en gorilla i husdjur när han blir äldre och att den andra killen endast kommer ha på sig strumpor på hans bröllop. 
 
Vi frågade hur gamla de var, och det visade sig att ena killen fyllde 19 dagen efter och den andra var 16. Är så sjukt med åldern här borta, för man kan verkligen inte se hur gamla folk är. Well well.
 
Jag som är så nyfiken att veta vad alla ungdomar gör häromkring frågade såklart, och de sa "sitter hemma och röker på". Jaha, där fick vi svaret. Är så knäppt att det är så vanligt att hålla på med sånt här borta. Blev en ganska het diskussion mellan mig och julia och killarna om droger och alkohol också, då de tydligen var helt emot alkohol och vi helt emot droger. Ganska sjukt hur olika åsikter man kan ha.
 
Med tanke på att jag hämtat upp Julia som bor ca 30 min bort från mig, så åkte vi ifrån Essex och "the farm" vid 11.30, och sedan vidare mot mc donalds. När vi beställt maten satte vi oss på en parkering och moffade i oss maten, exakt som riktiga amerikanare. Vi försökte även få kontakt med några snubbar från bilen, fast de hörde oss inte. Well well. Efter maten skjutsade jag hem Julia och jag var sedan hemma runt 1.
 
Blev inte riktigt en lördag som jag förväntat mig, men blev ändå okej. Väldigt speciell kan jag medge.
 
För er som missat taggarna i inlägget om Boston, där jag använde några av Julias bilder, så länkar jag henne här igen. Julias blogg 


Måste även säga att jag för första gången i mitt liv inte grät till fyverkerierna. Hoppade dock till några gånger, och då frågade killen bredvid mig om jag var okej. Gud så gulligt






Ser en liten skymt att de 4 killarna









 

Den "bra" musiken de spelade. Kan iallafall bocka av "konsert" på min bucket list... haha. Fina ljud jag gör också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0