Gott och blandat

Ännu en jobbdag är klar med barnen i skolan. Med tanke på att det gick så bra att lämna barnen igår, när det var första dagen efter sommarlovet och första dagen ever för A, så trodde jag det skulle gå bra idag med. Men icke. A har aldrig gråtit så mycket under dessa månader jag har vart här. Hon ville inte släppa taget om mig och grät efter mig så hjärat verkligen hoppade ut, bokstavligen. Var så heartbreaking att höra henne gråta som hon gjorde och att hon var så ledsen. Att hon verkligen bara ville vara med mig. Trodde aldrig att jag skulle älska några barn så här mycket som jag älskar dessa, som inte ens är relaterade till mig. Och trodde defenitivt inte att några barn skulle bli så fast vid mig som de blivit. Måste betyda att jag gör ett bra jobb, då de inte vart såhär mot några av deras andra 4 au pairer. 
 
A hade även en olycka i skolan idag, vilket lärarna trodde berodde på att hon var så ledsen och uppslept, men gjorde ingenting. Hon kommer vänja sig med skolan och lära känna nya barn. 
 
Känslan när jag kom och hämtade de dock var obeskrivlig. Båda barnen har världens största leende och viknar som tokar. Åh, vad jag lös upp. Vilka underbara barn jag tar hand om. Är så glad att jag valde att stanna längre.
 
Idag när jag slutade gick jag upp på mitt rum. Min värdmamma och barnen kom nyss upp. Barnen blev helt tokiga när de såg mig igen. Förstår inte varför, med tanke på att de hade vart "utan mig" i 5 minuter. De är för goa =)
Min värdmamma berättade iallafall om fotograferingen imorgon med Cultural Care. Fotograferingen trodde vi var förra veckan, men det var tydligen denna torsdag. Så imorgon ska jag åka till Marblehead för en fotografering med mina fina barn. Min värdmamma visade mig mailet med information om vad man ska ha på sig och vad man inte får ha på sig osv. Det står att man ska ha på sig jeans och någon färgad topp, då detta ska kunna vara ett omslag/bild/reklam för hur länge som helst, och vilken årstid som helst, och ska därför inte vara något speciellt "tema". Dock kunde man även ha pyjamas, badkläder och utklädningskläder, så ska packa väskan imorgon med lite smått och gott. 
 
Kollade precis i min garderob och jag har inga färgglada kläder alls, så funderar på att åka till Target nu innan jag ska träffa Julia och Carro. Ska fråga Julia ifall hon kanske har lust att följa med och leta efter "modell" kläder haha. 
 
Ska iallfall bli jättekul, och är så stolt över att mina barn ska få vara med på detta. Ska bli så kul!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag ska dra iväg och handla någon tröja och sedan träffa tjejerna. Blir nog movienight hemma hos Carro, då vi måste börja spara pengar nu. Har gjort av med sååå mycket pengar denna ocg förra veckan. Tur att jag hade sparat ihop ca 2000 dollar så jag hade pengar till allt. Menar, Harvard för 1200 dollar, har bokat cosmic run, min silverbay kurs denna helg i NY, vi ska på games, Disco cruise Boston, Party och Nigaria fallen i Kanada och sedan fyller Janni år nu i helgen, så ska fira henne också. Vi ska även boka Macklemore snart som kommer vara i Boston I november och vi måste även börja planera våran Miami resa. Alltså, är det mycket kostnader framöver...
 
Tur att man fick tillbaka mer än förväntat på skatten hemma i Sverige, som världens bästa mamma och pappa har fixat med så att jag får pengarna. Woho. Ni är bäst! Vad vore jag utan er?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0