Torsdag är det idag

Ja, men det är ju torsdag idag. Denna vecka har gått så otrligt sakta så man nästan blir mörkrädd... Min 2åring ramlade i söndags ut från hennes säng och råkade otrurlignot bryta sin axel, så hon har ju inte kunnat gått till skolan på hela veckan, vilket har resulterat till att jag har jobbat HELA tiden. Hon får inte heller åka i bil, så vi har varit stucked i huset i flera dagar nu, vilket känns sådär...
 
Vädret är även helt otroligt varmt... Igår var det 37 grader ute och idag har vart legat runt 35. Är vi verkligen påväg mot höst, eller har sommaren återspelat sig?
 
Fick ett sms från min LCC för ett tag sedan och frågade om jag kunde komma över till henne ikväll och umgås med en svensk tjej som tydligen är i rematch. Hon är inte med i våran förening, men tjejen skulle stanna hemma hos min LCC, så ska åka över dit lite senare. Känns skönt att kunna hjälpa någon, när jag själv vet hur det är att vara i rematch, och uppskattade varje sekund jag fick av mina vänner i Chicago under den perioden. Speciellt Emma som verkligen fanns där för mig. 
 
Funderar på att ta en ducsh nu när man sitter här och svettas som en gris. Helt otroligt...
 
Facetimade även lite med mamma och Hedda idag, var supermysigt. Hon ville att vi skulle prata engelska, så visst, varför inte! Jag berättade för henne att jag skypade med en Amerikansk killkompis igår, och han sa att jag pratade så bra engelska att man inte ens kunde höra min "svenska accent". Blev så glad då, för är det målet jag har, attt bli så bra på språket att man inte ska höra vart jag kommer ifrån, så mission complited!
 
Kommer trilla upp lite inlägg dessa dagar om vad som hänt senast, och det som hände för ett bra tag sedan med för den delen. Just nu har jag lite panik med att bli klar med min läxa som måste skickas in till Silverbay så jag kan få mina sista 3 credits för min utbildning så att jag är allowed att förlänga... Är klar med ena uppsatsen på  5 sidor, "bara" en kvar, och ämnena är ju skrattretande alltså...
 
Sådär kan man se ut ibland


Kommentarer
Mamma

Blir alltid så glad av att prata med dig! Älskar dig <3

2013-09-13 @ 09:25:02
Marita

Vad är det för ämnen du ska skriva om för att få dina sista credits?
Kram

2013-09-15 @ 06:59:33
Marita

Vad är det för ämnen du ska skriva om för att få dina sista credits?
Kram

2013-09-15 @ 07:01:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0