Update from my crazy weekend

Har inte riktigt insätt att jag sitter på ett plan påväg till sverige idag om en månad... Tiden bokstavligen springer förbi. Jag njuter och försöker ha så kul jag bara kan, och måste säga att jag lyckas ganska så jäkla bra! 
 
I fredags träffade upp Janni för lite thai på vårt favoritställe. Jag, Julle och Janni har bestämt dejt tillsammans i veckan, då vi ska ta en sista måltid på Siam Delight. Kommer sakna detta ställe. Maten är HIMELSK!!
 
Efter maten skulle vi egentligen ha träffat upp en kille för lite fest, men blev ändrade planer. Mike hörde sedan av sig till mig att han skulle ha fest, men vi skulle komma så sent, och med tanke på att Janni skulle jobba lördag morgon, åkte vi aldrig dit. Jag skjutsade istället hem Janni, jag åkte till Manchester och tog ut pengar och satt sedan på parkeringen i typ en halvtimma och tittade på folk som gick in på en bar innan jag åkte hem och sov. 
 
Vid 4am på lördagsmorgonen gick jag upp. Jag och Nathalie skulle ämligen ta 6am bussen till NYC för en dag där med Julle, som redan på fredagen åkte in. Jag parkerade min bil hemma hos Nathalie och sedan körde hon oss till Alwife där bussen skulle gå. 
 
Vi var framme i NYC vid 11.30 och mötte upp Julle. Vädret visade att det skulle regna hela dagen i NYC, men när vi kommer ut från bussen är det klarblå himmel och varmt! Vi åt lite frukost på McDonalds och gick sedan vidare in till Little Italy där vi åt en underbar lunch. Jag beställde in pasta carbonara, men blev återigen besviken, då min mammas är tusen gånger godare än alla jag testat. Längtar tills att komma hem och äta den igen! Vi blev även tillfrågade vin, men med tanke på att varken jag eller Julle har något ID längre, beställde bara Nathalie in, som har ett ID, men de kollade inte ens, så vi kunde ju ha beställt in något iallafall, aja, fick smaka en slurp. Var väldans sött och smakade nästan precis som vinet "tre apor" hemma i Sverige.
 
Efter den fina lunchen, gick vi genom China Town, där vi gick fel och blev förvirrade, men hittade sedan ut och kom fram till Brooklyn Bridge. Vi tog lite kort uppe på bron, och precis när vi kommer ner från bron igen, blir det sämre väder, och strax därefter kommer det lite regn. 
 
Vi gick till ett glassställe och köpte lite glass, där vi sedan mötte upp Julles vän Julia, som hon träffade på au pair skolan. Vi gick runt i lite affärer och jag hittade ett pas Vans. Wihoo! 
 
Julles vän skulle dra, så vi gick vidare till en brasiliansk restaurang. Så fin och SÅ god mat! Vi alla tre tog samma mat, kött som kom in på en träplanka, typ. Det skvätte från flottet på den där plankan, gjorde fan ont när man fick det på sig. Blev ju rädd, haha. 
 
Efter maten tog vi oss in till Times Squere och sedan var det dags för mig och Nathalie att säga hejdå till Julle och ta oss till bussen som skulle åka 9pm. 
 
Vackra NYC


Nathalie och Julia på en fin restaurang i Little Italy

Brooklyn bridge 





Min vän Ladybug



 
Vi var hemma på natten vid 1.30 på alwife, där Janni var. Hon parkerade sin bil på alewife och hoppade in i vår bil. När vi var hemma hoppade jag och Janni in i min bil och åkte runt lite. Jaha, vad ska vi göra nu tänkte vi. Vi hade ju ingenstans att åka, men beslutade oss för att åka till mallet. Det är väl inte öppet så sent tänker ni kanske. Näää, det är ju inte det, men så bra att vi inte kom dit för shopping då, utan för att ha en sleepover på parkeringen! Haha, vi är galna, jag vet! Men det gick ju hur bra som helst, bara att det blev lite kallt, men tur att jag hade en stor kudde i bilen och massor av hushållspapper som fick användas som täcke! 

Sleepover i min bil. Hittade en kudde och använde hushållspapper som täcke! Funkade galant!

Ställde mitt alarm på 8, för att vi skulle åka in till Boston för att gå på Springfest som var en festival med olika artister, Bla det svenska DJ tjejerna från Sverige! Tåget gick inte förrän 9.15, så vi åkte till Burger King för att göra oss lite i ordning efter en natt i bilen och sedan vidare till Dunkin Dounuts för lite frulle. Sedan kom tåget och vi var sedan inne i Boston. Janni skulle gå och köpa sprit, men affären öppnade ju inte förrän 12... Så vi la oss ner på bänkarna och måste ha somnat. När vi la oss var det knappt några människor alls, och när vi vaknade var det fullt och människor som inte ens fick plats att sitta. Klockan var då nästan 11, och vi skulle möta upp Jake och de andra vid 11.30, så var bara att sticka till subwayen för att möta upp de.

 Frukost på DD

Väl framme på mötesplatsen, sa Jake att bussen vi skulle ta till festivalen inte gick förrän 3, vilket skulle betyda att vi typ skulle missa festivalen, så vi, Jag, Janni, Jake och Sam, hoppade på subwayen igen, för att ta oss in till Alwife till Jannis bil och köra till colleget istället där festivalen skulle vara.
 
Efter ca 1 timme var vi framme. Vi stannade till och köpte läsk och sprit och sedan var vi redo för collegeparty! 
 
Vi var på ett flertal förfester, innan vi hittade ett gött gäng vi gick ut med till festivalområdet. Så sjukt kul! Jag måste dock ha blivit full jäkligt snabbt, då jag nästan endast kommer ihåg det här tack vare att jag tydligen tog asmånga bilder innan min telefon dog. 

Det bjöds iallafall på asgoda smoothies, och vi hittade någon uppblåsbar apa och vollybollar och något hopptorn som sprutade vatten, haha. Så ballt!!! 

Jag minns bara att Icona Pop spelade, men har bild på någon snygg kille som är uppe på scenen och sjunger. Han var säkert asbra han med. Jag stod och skrek "SWEDEN SWEDEN SWEDEN" under hela konserten, typ. Tro det eller ej, men att vara svensk i detta land, har underlättat flertals gånger och man får förvånandsvärt många nya vänner. 

När musiken var slut, drog vi på någon efterfest på någons drom. Janni hittade tydligen en tårta som vi sedan smarkade på när vi skulle leta tillbaka till våran bil. 

Har för mig att vi var hemma i Beverly igen, där jag hade min bil, vid 9, så vi drog till Donken för lite glass och cola. Sedan var jag hemma och sov som en stock. Vaknade dock vid 5 på natten och kunde inte somna om. Nackdelen med att dricka på en söndag... 

Janni och Sam på en av fördfesterna



Beerpong

Någon kille hade denna vikinghatt, men tyckte den passade mig bättre, då jag faktiskt är svensk och vikarnas ursprung!

Hittade en uppblåsbar monkey på festivalområdet




Vårt sköna gäng + folk vi träffade där

Sam och Tom



Tom friade till mig. Frågan är ju hur många jag nu gift mig med i detta land!




Jake och Janni


Tog tydligen kort med randoms

Älskar denna bild på Janni och Moneky!



Puss!


Trodde ju som sagt att det bara var Icona Pop som uppträdde, men denna snyggingen gjorde det också tydligen. Hade man gärna velat komma ihåg...

Något random. Behövde tydligen låna en toalett sa Tom till mig i efterhand, så träffade då på dessa människor!

En skäggig man träffade jag även på

Och lite fler randoms

Tog en skål i bilen när vi äntligen hittat till universitetet!

Hade en toppen dag och en toppenhelg!!! Är så jäkla glad över livet jag lever. Jag är bäst. Mina vänner är bäst. Allt är fan bäst alltså. Åh, det här är så jäääkla kul!
 
Alla bilder kommer jag uppdatera i detta inlägg imorgon, då jag har bättre internet! 

Tjing sålänge!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0