Washington, DC part 5 - Last one

Nu ska jag inte tjata mer om bilder och text från Washington, DC för nu har äntligen alla bilder laddats upp! 

Vi kom upp väldigt sent på fredagen, men det stoppade oss inte från att gå ut och festa. Vi gick till något 18+ ställe, där de även sålde alkohol. På något vänster kom vi upp på ett VIP bord, och trots att jag och Sanna bara är 20, fick vi dricka av de. De fyllde på våra glas hela tiden, vi hann ju inte ens dricka upp! Vakterna såg iallafall att vi drack, så jag och Sanna blev utkastade. Kinesen vi träffade där inne skröt hela tiden om hur rik han var och om alla klubbar han ägde, så vi drog till något annat ställe, där vi kom in på VIP (såklart). Med tanke på all gratisdricka, blev man ganska borta. När klubben stängde kom vi på något vänster till ett jäkla hus, med typ tusen våningar, barer, massor av olika spel osvosv. Hade kul, bara att Sanna var aspackad och låg i en soffa och Janni försvann någonstans i det stora huset, så jag passade på att spela biljard med annat folk! 

Ingen aning om när vi kom hem, men måste ha vart runt 6. Ca 2 timmars sömn innan det var dags att åka busstur runt hela Washington och kolla saker. Vi måste fortfarande ha vart fulla, då jag och Janni satt och skrattade hela bussresan, mina bilder är värdelösa (Visar inte dessa här), och, det värsta av allt. Vi kommer fram till ett vitt hus. "Vad är detta för hus?", frågar jag. Varken Sanna eller Janni visste. "Inte är det väl vita huset iallafall?", frågade jag, men tänkte att jag tar ett kort iallafall ifall det skulle vara något viktigt. Vi åker vidare och kommer till ett stort hus. "Detta måste vara vita huset!", säger jag. Någon annan säger då: "Vi var ju precis vid vita huset". Jag hade fått en bild av att vita huset var mycket större och hade ett "torn" på toppen, men så var det tydligen inte. Dagen efter åkte vi dock tillbaka till vite huset bara för att få en riktig bild på det, haha. Så pinsamt...

På lördagskvällen var det dags för bal. Balen hölls i Maryland, vilket tog ca 1.5 timme att komma dit. När vi kommer dit är alla uppklädda och alla killar har sina kostymer på. Stiligt! 

Det bjöds på gott snack och cola och vatten. Det var dags att dansa, men går det att dansa om man inte har druckit? Jag och Janni gav det en chans, och det gick så bra så! Vet inte hur många killar som kom fram och ville dansa med mig, men nope, jag tackade nej och dansade ensast ap-dans med Janni hela kvällen. I slutet var det några killar som kom och hängde på våran fula dans. Inte vill väl jag dansa tryckare och fula "sex-danser" på golvet. Jag vill bara apa mig! 

Var en kille från Navy grejen som visade oss runt i området. Sjukt fint och stort. Han berättade att de inte får gå ut från deras rum och måste alltid vara tillbaka en speciel tid och var det nu var. Väldigt strikt. Nästan som att vara en au pair, fast man utelämnar barnen. 

När klockan blev 12 ringde en klockan, precis som i Cinderella, och det var dags att gå tillbaka till bussen. Lyckad kväll! 

Gick upp tidigt på söndagen för att, som sagt, kolla på vita huset igen med nyktra ögon. Huset  var finare då! Vid 11 rullade bussen tillbaka till Boston. Mycket kul helg! 

Janni kramar ett träd (?)
 








Jag och Janni i våra balklänningar








Vita Huset








Vita Huset - Baksidan







 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0