Because I'm Happy!!

Blev så glad, att jag egentligen ville skriva detta igår när jag kom hem, men var för trött, så skriver det nu.
 
Innan jag skriver allt glatt, måste jag berätta om min fortsatta dag. Jag lämnade båda barnen hemma hos farmorn, då jag frågade städerskan ifall hon behövde hjälp med något, men hon sa att jag kunde åka hem och komma tillbaka efter deras nap, så så blev det. 
 
Åker tillbaka vid 3.40, så jag kunde vara där lite innan de vaknar ifall de skulle behöva hjälp med något. Slutar med att de inte vaknar förrän vid 4.15, då de dricker sin mjöl och äter snack. A vaknade lite senare, så när hon kom ner satte jag mig med henne vid bordet så att en treåring inte skulle behöva sitta själv. Hon pratade lite med mig mellan tuggorna, vilket jag tycker är helt ok. När de bara pratar utan att äta, då säger jag till och ibland får jag självklart påminna henne om att äta också, men jag tycker inte det är något fel med att prata. Iallafall, så blev farmorn rasande på mig och skrek "JOHANNA, YOU CANT SIT THERE. YOU ARE DISTURBING HER! GO AND SIT OVER THERE!". Och så pekade hon på en stol i hörnet där jag inte en kunde se henne. Så jäkla konstig familj. Är det jag eller hon som tar hand om barnen varje dag och som uppfostrar de, då de inte vill umgås med sina barnbarn?! Blir så jävla arg... När K kom ner från sin nap också föresten så blev hon jätteglad av att se mig, så hon kramade om mig och satte sig i mitt knä och gosade. Då kommer farmorn igen och säger "Youre a big girl, Kayuri, go down from Johannas lap. Youre not a baby!". Alltså, är det inte tillåtet att kramas eller? Förstår, och kommer ALDRIG förstå den indiska kulturen...
 
Efter nästan 2 timmar var barnen klara med allt och det var äntligen dags att åka hem. Kom hem senare, vilket gjorde att jag slutade på en gång. Min värdmamma frågade ifall jag hade tid att ge barnen ett bad. Jag brukar alltid säga ja för att vara snäll, men sa denna gång nej, med tanke på att jag ändå skulle iväg, så jag låtsades vara i en liten större rush än vad jag egentligen var, haha. Gjorde mig i ordning på 20 minuter och åkte sedan hem till Janni, där vi äntligen beställde våra Avicii biljetter i April på TD garden i Boston. Det var Issi, den tyska tjejen som skrev det till mig för någon vecka sedan, att Avicii kommer till Boston. Direkt när hans turne kom ut, kollade jag upp om han skulle komma till Boston, men då hade han bara två spelningar som var i CA och IL. Blev så ledsen, men nu är jag såå lycklig att vi ska gå på honom! 

Det blev även klart att jag får ta ledigt en fredag i April för att gå på Naval Ball i Washington DC. Det är en bal med navy killar, i sådana sjömäns kostymer. Är så taggad!! 
 
Min värdmamma hade även sagt igår när jag pratade med henne att datumet då jag vill ta ledigt för Miami inte kommer funka, för att hon jobbar mycket då och att min värdpappa är på buisnesstrip, och med tanke på att städerskan inte har något körkort, skulle ingen kunna ta barnen till skolan. Hon sa istället att jag kunde ta ledigt från 7-24 maj, vilket inte skulle funka ändå, för att Janni är utomlands med sin värdfamilj då. 

Efter att ha bokat Avicii iallafall, så åkte jag och Janni och mötte upp Julia på Siam Delight. Tog min chicken casuw för omvexlighetensskull. Tror personalen på detta ställe börjar bli lite trött på oss. Vi lägger kanske inte den bästa tippen, då jag faktiskt inte tycker de förtjänar det heller. Vi pratar kanske ganska mycket och ganska högt, och skrattar, ja,vi skrattar nog som dårar så hela världen kan höra oss. Denna gång, la de alltså på tip helt själva och vi fick inget godis som vi alltid får. De gav oss även blickar som INTE var vänliga. Jag fick även min mat 30 minuter efter Julias och Jannis... Skulle gå och fråga om de glömt av min beställning, börjar gå, men precis då kommer en personal emot mig så jag bara springer tillbaka till min plats. Janni och Julia skrattade och jag fattade inte varför. Det visade sig ju att personalen såg att jag sprang ifrån henne, men men!
 
VI satt där till stängning och efter det var det dags att åka hem. Kommer sakna desssa tjejer så mycket när jag åker hem. De har blivit äkta vänner. Är så otroligt trist att vi ändå bor ett bra tag ifrån varandra i Sverige... 

Medan jag och Janni sitter i bilen, får jag ett sms. Det visade sig vara från min värdmamma, så jag blir galen och säger till Janni att hon får läsa det för mig. I smset stod det att det förmodligen funkar med det datumet jag ville till Miami, och att  vi ska prata mer om det idag på lunchen jag ska ha med min värdmamma och barn. Åh, så glada vi båda blev! Satt och dansade och viknade med armarna och skrek som galningar! Snart kan vi äntligen även boka Miami!! Så taggad!!
 
Vaknade tidigt av barnen idag, så funderar på att redan nu gå och duscha och göra mig i ordning. Ska äta lunch vid 11, och sedan drar jag och hämtar upp Janni innan vi tar tåget in till Boston.
 
Trevlig helg alla! :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0