Busy week: tisdag

Igår var det en vanlig dag. Jobbade mina 10 timmar och gick sedan upp till mitt och slappade. Hade jättesvårt att sova natten timm måndagen. Vaknade mitt i natten och kunde inte somna om förrän vid 6, vilket betydde att jag hade en timme kvar att sova... 
 
Idag är det tisdag och barnen var tillbaka i skolan. SÅ SKÖNT! Drog till gymmet med Carro och Classe och körde basic som alla tisdagar. Sjukt jobbigt pass med hundraelvatusen squats och vikter. Fick till och med upp kräks i munnen... Sjukt mysigt...
 
Kom hem och duschade och tog ett äpple. Sedan var det tid att rusa och hämta barnen. Lagade mat och var sedan tvungen att åka till affären. Handlade massor av goda frukter, färsta grönsaker, youghurts and juicer. Samtidigt som jag hatar att det låter mig handla, som tar hand om barn hela dagarna, så älskar jag det. Jag har nu äntligen våga köpa vad jag vill ha, så passar på att köpa lite extra när jag ändå har möjlighet. De kanske inte gillar det, men då får de väl säga till, right? 
 
Har precis lagt barnen till nap. A var så trött så hon somade i bilen, stackare... Tror hon håller på att bli sjuk, igen. Hon var jättevarm i pannan och ser hängig ut. Hoppas inte att hon blir sjuk. Peppar peppar ta i trä...
 
Denna vecka ska min värdmamma plugga varje dag, för att på lördag ha sitt prov för att komma in på någon skola. Detta betyder att jag måste jobba längre varje dag så hon ska ha tid att plugga. Idag kommer jag jobba till 7.30/8. Gud så kul... Så kommer hela veckan se ut, och jag behöver även jobba lördag morgon. Varför då? Min värdpappa är ju hemma. Kan inte han ta hand om barnen eller? Hatar när det bara står starttid och inte när jag slutar. Man kan ju inte planera alls då... Men ett prov kan väl inte ta mer än 5 timmar? Har räknat med att jag kommer sluta vid 2 iallafall. Så surt dock, eftersom jag jobbade förra lördagen... Nu när jag inte har så mycket tid kvar, vill jag ju göra så mycket som möjligt. Har alltid jobbat mer än mina 45 timmar, och nu kommer det tillbaka igen... Är lite småarg kan jag medge.
 
Ikväll är det starbucks iallafall. Borde börja gå in och kolla hur man bokar sina flyg hem. Har pratat med Anton, en killkompis från Sverige som nu pluggar i Cali, ifall jag skulle kunna komma och hälsa på honom under min resemåndad, och det skulle gå så bra så! Så funderar på att boka mitt flyg hem till den 21 ungefär. Jag måste jobba några dagar extra med den nya au pairen som kommer, sen kan jag åka till cali, sedan vara hemma med mina vänner och kanske göra något mer, och sedan är det faktiskt dags att åka hem.
 
Ne, nu ska jag slappa. Behöver det om jag ska jobba så länge hela veckan...
 
 


Kommentarer
Marita

Men så kul att du får möjlighet att även se Kalifornien! Var bor din killkompis? Försök att hinna med att hälsa på Diane och hennes familj också. Jag tror att hon skulle bli jätteglad om du kommer!
Låter väldigt jobbigt att du har så långa dagar men nu är det ju inte så många arbetsdagar kvar....
Ser framemot att snart få se dig i Sverige igen!
Kram ♡

2014-02-25 @ 22:15:52
Marita

Hej igen! Diane bor ca 2 timmars bilfärd från Sanfrancisco, kan vara bra för dig att veta då du planerar flygresan.

2014-02-25 @ 22:33:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0