Festhelg

Vart en riktig festhelg. Mina värdföräldrar plus barn åkte upp till Maine fredagskvällen. Jag gjorde mig i ordning direkt för att Julia skulle komma och hämta mig för att sedan åka över till Travis hus för goodbye/birthday party for Ash som åker hem till Tyskland denna vecka. Som jag skrev tidigare så är våran driveway väldigt hal och svår att köra upp på. Man måste ha någon speciell teknik som jag äntligen kommit på. Med tanke på att Julias bil är större än min och att hon inte var van vid denna driveway, fastnade hon. Jag fick gå ner för den mörka och hala drivewayen. Jag gick ner till vägen för att lysa med min telefon för att få bilar att stanna så de kanske kunde hjälpa oss. Var en tant som stannade, men hon sa att hon inte kunde hjälpa oss, men snällt att hon stannade iallfall. Julia ringde då trippleA för att få hjälp. De kunde komma om 90 minuter, så vi bestämde oss för att gå upp i mörkret och gå in och värma oss lite. De ringde efter va 45 minuter och sa att de skulle vara där om 15, så vi gick ner igen. De kom med en stor truck och tjocka kedjor och drog upp bilen. 
 
Vi var äntligen påväg till festen, som tur var var i Essex, vilket då gick snabbt att komma dit =) 

Var överträffat mycket folk där, vilket var kul. Spelade "flip cup" och "beer pong" och andra spel och hade kul. Var dock två äldre folk där, en tant och gubbe på 50 år? Frågan var ju var de gjorde där. De festade på rejält iallafall, as we did. Drack någon "gold-shot", som innehöll guld. Var speciellt! 
 
Julia drack inte, så hon körde hem mig, Janni och Jake till mig så sov vi alla 4 här. Så skönt att vara hemma själv! 
 
 
 
 
 
 
 
Vakade av att Jake kom in och kastade sig i min säng där jag och Julia sov. Jake ville ha skjuts till tågstationen i Beverly, så vi alla gjorde oss i ordning och skjutsade honom. Vi drog sedan till Siam delight för thai frukost/lunch. Lika gott som vanligt. Valde dock att åka hem med maten till mig och kolla på real housewifes. Mycket trevligt! 
 
Sedan var det dags att duscha och göra sig i ordning för nästa fest som skulle hållas south of Boston. Körde och mötte upp killen som bjudit oss och följde sedan efter honom till festen. Festen skulle vara "the party of the year", men så var det inte direkt. För amerikanare kanske, men inte för svenskar. Var kanske 15 pers där och alla rökte som fan, så stank som en skunk när jag kom hem, så jackan har legat ute hela natten. Vi hade iallafall kul och somnade på soffan någon gång på morgonen. Körde hem vid 8. 
 
Stannade till i mataffären och köpte glass och lite mat och jag köpte även frukt och mölk till barnen, så de ska ha det hemma när de kommer hem. (Snäll jag är, jag vet). Drog hem till mig, duschade och gjorde oss lite fräshare, åt glass och kollade Harry P. Så små de var!! Janni skulle jobba vid 6 och Julia skulle träna så vid 5 åkte de hem igen. Mycket trevlig och spännande helg, igen. 
 
Idag är det måndag och jag är ledig (!!!!!), då de fortfarande är kvar i Maine. Jätteskönt! Så har gjort en god frukost och kollar just nu på Diensy Chanel. Känns som när jag bodde hemma i Sverige och jag låg framför Tvn hemma hos pappa och kollade barnprogram... Haha.
 
Ska inte göra något alls idag utan bara slappa. Ska nog duscha dock, då jag fortfarande stinker rök trots att jag tvättade håret två gånger igår...

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0