Its a party in the USA!

Som Miley Cyrus sjöng en gång, så var det fest i USA i helgen. Mer spesifikt, i NYC.
 
Jag, Janni, Carro och Classe drog in med tåget till Boston vid 11 på kvällen i fredags för att ta natttåget till NYC. Bussen gick vid 2, vilket gav oss över en timma på stationen, vilket inte  var det roligaste. Att kunna sova på bussen var heller inte något som gick, då chauffören väckte alla varje timma, för att det var stopp för folk som skulle gå på/gå av.
 
Var framme vid 8, och då tog vi oss till stället vi skulle bo på i Chelsea. Vi kunde inte checka in än, men lämnade väskorna. 
 
Jag och Janni drog till 9/11 memorial och kollade. Hade inte vart där innan, då det vart stängt eller inte hittat stället innan. Men nu har jag vart där. Väldigt sjukt att det har stått en sådan hög byggnad där, och nu är det ingenting kvar. 
 
Efter det mötta vi upp de andra tjejerna, 13 dvs. Drog till starre och tåg något att äta och sedan blev det lite shopping. Inget för mig dock, men för alla andra. 
 
Vi hade gått så länge att vi inte visste vart vi var, och med tanke på att det var så kallt ute, kunde vi verkligen inte gå. Vi tog en taxi, men fick nog den sämsta chauffören ever. Han var indisk (inget mot indier då jag bor med 4 stycken...) men han förstod ingenting, visste inte vart stället låg, ringde till sin kompis om vägbeskrivning, trodde att jag var den enda som fattade engelska då det bara var jag som pratade. Tillslut kom vi fram, och då var alla andra tjejer redan där, och vi som åkte först...
 
Vi fick vårat rum, vilket visade sig inte vara städat, så istället för ett 4pers rum fick vi två dubbel rum. Jag och Janni delade. Vi drog till ett ställe för att köpa lite öl och chips och sedan började vi göra oss i ordning. 
 
Alla 13 tjejer tog sedan en taxi till Vapianos där vi skulle äta middag och dricka lite drinkar. Med tanke på att vår chaufför, igen, inte visste vart det låg, sa vi, precis som i en film "follow that car!", och följde efter våra andra vänner som var framför oss.
 
Maten var väldigt god. Jag tog en carbonarra. Inte lika god som mammas dock, men den slank ner efter en rullspäckad dag. Till maten tog jag ett glad blaskigt vitt vin. De kollade inte ens legg! Tog mig även en Hugo, som var som en mojito. Väldigt god!
 
Vid 11 började alla tjejer gå till stället vi skulle in på. VIP room hette det. Med tanke på att vi hade en promoter, behövde vi inte betala något, och vi hade även ett VIP bord med all dricka gratis. Med tanke på att det var NY fashion week så var det väldigt mycket folk = väldigt kul.  Dansade på soffan hela kvällen, med någon sittpaus då och då. Stället stängde vid 5. Då hade jag hittat några killar som jag och Janni skulle efterfesta med. Knäppa som vi var satte vi oss i en bil med dessa killar. "kul", tänkte jag, innan jag hör Janni säga "vart är vi på väg?!", och jag ser att vi behöver betala tull för att kolla ut från NY. Vi hamnade alltså i Brooklyn. Vi ville hem, och snubbarna sa att de hade ringt taxi. Efter varje kvart sa de "It will be here in any minute". Tillslut blev Janni och jag väldigt arga, bad om nummret och ringde själva. Vet inte vad som är felet men har haft otur med chaufförer hela helgen. Chauffören sa att han var utanför, så vi gick ut. Ingen där. Han ringde och säger att han är på stället vi är på, men han är ju inte där. Jag skäller ut honom som fan, och likaså Janni. Vi lägger på och hittar en annan taxi firma som tar oss hem. En halvtimma senare och 50dollar fattigare, har vi kommit fram till hostelet vid 8 på morgonen, perfekt till frukosten. Vi tar oss två bagels var och går upp och lägger oss. Janni berättade för mig när vi vaknade att hon hade sagt att vi hade en timma på oss att sova denna natt, men jag hade nog redan hunnit somna, för det minns jag inte.
 
På morgonen tog vi vårt pick och pack och tog oss till "Sockerbit" som är en svensk godisaffär! Med tanke på att det tog 40 minuter att gå dit, tog jag mig en liten påse och plockade på mig lakris för 6dollar. Aldrig handlat så lite godis i hela mitt liv... 
 
Efter det drog vi till busstationen för att vänta på bussen. Köpte en pizzaslice som smakade pyton och en cola. Sov hela vägen i bussen och vid 8 var vi framme vid northstation. Köpte mig McDonalds och sedan kom tåget som tog oss tillbaka till Beverly. 
 
Trots att mitt rum och badrum hade minusgrader, då familjen hade stängt av all min värme, har det aldrig vart skönare att krypa ihop i en säng. 
 
Lyckad helg med ett härligt svenskt tjejgäng på 13 girls! Perfa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0