Lugn helg

I fredags efter jobbet stack jag och hämtade Janni. Vi drog sedan vidare till mataffäten och köpte lite frukt och glass. Sedan åkte vi vidare till Julia, som var hemma själv, och skulle laga lite mat. Maten var dock klar när vi kom. LYX!! Hon hade gjort kyckling med massa rotfrukter. Sjukt gott!! Var länge sedan jag åt något gott, hemlagat och hälsosamt. 
 
Gjorde fruktsallad till efterrätt och satte oss och kollade på Bert. Så kul! Vet inte om vi var övertrötta eller om det faktiskt var kul, men skrattade gjorde vi iallafall! Haha. Jag åt även min kära B&J, vilket jag inte skulle ha gjort, inte så snabbt iallafall. Bara vräkte i mig den. Fick ont i magen och satt och klagade på mig själv. 
 
Innan vi gick upp och gjorde oss i ordning tog vi oss en varsin smirnoff ice. Kan ju inte gå en HEL vecka utan att ha druckit lite, kände vi... 
 
Gick upp till Julias rum och kollade ett program innan vi somnade.
 
(Bild snodd från Julles blogg)
 
Skjutsade hem Janni tidigt, då hon skulle ut i Boston. Julle hängde med, och sedan åkte hon och jag och köpte med oss thai från Siam Delight. Var ett sååå underbart väder ute. Riktigt vårväder, så vi tog med oss maten till Beverly beach och åt maten. Blåste dock kallt där, men det var mysigt ändå.
 
Drog vidare till CVS och köpte lite smarr och sedan skjutsade jag hem Julle. Jag skulle jobba vid 5, så jag åkte hem och sov i en timma innan jag började.
 
När jag lagt barnen kollade jag runt på fejjan lite innan föräldrarna förvånadsvärt kom hem tidigt, redan vid 8.30!! Hade alltså haft tid att åka på fest iallafall, men kände att jag inte ville, plus att åka i över en timma själv är inte så lajban.
 
Var skönt att vakna upp på söndagen utan någon som helst bakfylla. Duschade och sedan kom Janni och hämtade mig. Vi åkte först till fula mallet, där jag köpte en resväska. En handbagageväska för enadst 15dollar. KAP! Sedan mötte vi upp Julle på fina mallet där jag och Janni hittade bikinis till Miami och i sommar. Så NICE!
 
Efter det satte vi oss och åt sushi och sedan gick vi på bio. Vi såg "the awekward moment", som var riktigt roligt enligt mig! 
 
Efter det var det hem och sova. Skön helg. Trots att det var lite långtråkigt, så är det nog väldigt bra med sånna helger lite då och då också.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0