Miami, Florida over springbreak

Både boende poch flyg är nu bokat till Miami den 21 Mars. Jag är väldans lycklig över det, trots att själva dagen har varit lite av en katastrof.

Tog ett pass på gymmet med Janni, vilket innehöll abs. Skönt pass!

Det är onsdag, vilket betyder att jag hade hämtat upp städerskan, som vanligt är sen. När jag hämtat upp barnen från skolan, kör vi upp på vår driveway, och mer eller mindre fastnar där. I andra svängen tar det tvärstopp. JAg försöker backa och ta satts för att komma upp, utan resultat. Detta resulterar i att jag får ringa min värdpappa och säga att bilen är fast. Jag får då gå hela långa vägen, med två tjuriga barn, två väskor och snowpants, min egna väska, i massvis med slaskig snö. Kul?! NEJ!

Min värdpappa ringer och säger att ingen kunde komma och fixa bilen (man undrar ju då hur många han egentligen ringde?), så han får åka från Boston för att komma hem och försöka flytta på bilen, som står mitt i vägen av drivewayen.

Med tanke på att städtanten fortfarande var kvar, började hon klaga lite, men vad jag göra åt saken? Hon får mer än gärna gå hem. Bara bättre för mig. Vid 4 var min värdpappa hemma, 4 timmar senare alltså, och fixade min bil och han körde hem städtanten (HOPPLA!! han gjorde någon nytta. Jag slapp EN sak!! Chokad!!).

Resten av dagen flöt på ganska bra, och när jag slutat var jag nere med barnen och mamman ett tag. Läste även två böcker för barnen och min värdmamma sa att hon har gett min mailadress till den eventuella nya au pairen, som, konstigt nog, heter Johanna. Hon är från Polen och är 22 år. Ska bli kul att få prata med henne, trots att det kommer vara sjukt konstigt att en annan människa ska ta hand om dessa barn. De är ju trots allt mer eller mindre mina barn.

Nu sitter jag på mitt rum och ska inte göra något alls idag. Klickar runt på lite olika hemsidor och vill ha allt för mycket kläder. Allt från slappa byxor, till shorts, till solglasöhon, till klänningar, till bikinis, till skor, till väskor... Ja, ni fattar grejen. "Gå på stan" shopping är inte riktigt något för mig, men är förbannat svag för internetshopping. Tycker det är så kul! Kanske för att jag är för lat för att gå runt i affärer också, speciellt på ställen där det är så mycket folk. Klarar inte av folkmassor.

Näni kära läsare, jag ska nog hoppa in i min pj och sätta på någon film. Kanske det nya avsnittet av PLL. Så får det bli!

Imorgon är det torsdag, vilket innebär halvdag. Längtar redan. Ska nog köpa hem glass och kolla på Frozen. Alla säger att den är så bra, liksom mina barn. De går runt och sjunger på sånger hela dagarna från den filmen och vi har lekt "Elsa and Anna", som är karaktärer från filmen, i några dagar nu. Jag är även en sucker för disneyfilmer, så detta blir nog en kanonfilm för mig!

 Sådär kommer jag och Janni och tusentals andra springbreakers festa om 37 dagar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0