Clubbing in Boston

I lördags åkte jag och Janni till Boston för att festa. Åkte hem till Nick, min kompis som vi umgicks med lite i somras, och hans rumskompisar som bor inne i Boston. Han åkte iväg och köpte dricka och sedan lagade vi mat tillsammans, fast var mer jag som gjorde allting faktiskt... Tänka sig vilken bra hemmafru jag skulle bli. Har lärt mig allt inom ett hushåll under detta år! Vi gjorde iallafall pasta och ströad kycklig eller vad man säger. Blev gott! 
 
Började sedan dricka och körde ett shotspel. Nicks rumskompis kom hem och var med och spelade med oss. Han skulle dock på en fest senare så var inte med så länge. I slutet av förfesten kom Nicks andra rumskompis som jag spelade gitarr för?! Hittade en gitarr i någons rum så ja, varför inte! 
 
Jag tog lite allt för många shottar den kvällen, så lite av kvällen är liksom borta... Vi skulle ha gått till ett annat ställe där Nick kände DJen, men med tanke på att jag har ett leg, så gick vi någon annastans, och jag kom in! Nick bjöd oss på drinkar och vi dansade och hade kul. Jätteskoj att träffa/se nya människor. 
 
Efter ett tag öppnades VIP rummet, men vi hade inga band så vi kunde inte gå in där. Jag försökte dock lite fint krypa in mellan vakten, men han upptäckte mig... Så pinsamt nu när jag tänker efter. Var nog kanske bra att jag tog den där exkta shotten så jag inte riktigt minns, haha... 
 
Janni kom på något sätt in till VIP rummet, så jag var kvar i det andra rummet med Nick. Jag blev arg då jag ville vara med Janni, så på något sätt lyckades Nick fixa 2 band och vi båda kom in! 
 
Efter ett tag hade jag även en sjal på mig, en märkes sjal, vilket inte jag tänkte något på. När jag dricker gillar jag att prova kläder, vill alltid ha hattar, mössor, glasögon och liknande på mig. Det är något "thing" jag har. Kommer ihåg att jag var på toaletten och det var en tjej som kom fram till mig och sa att hon hade en likadan sjal som mig och inte tänkte väl jag mer på det så gick ut därifrån. När det nästan var stängning kommer en vakt fram till mig och säger att jag ska med in till köket. Jag drar med mig Janni, men vakten säger att jag ska komma ensam. Jag blir livrädd då jag tror att det är någonting med mitt leg, men han säger att jag är en tjuv och att jag har snott sjalen jag har på mig. Jag säger att jag inte har snott den utan att jag har hittat den någonstans och då bara satt på mig den. Han säger då att han vill ha tillbaka den och självklart ger jag den tillbaka. Då kommer tjejen jag träffade på toaletten och en tjock snubbe som är asgammal som är hennes man eller nått?! Han är skitarg på mig iallafall och det slutar med att vi måste lämna stället... Det var dock bara ca 20 minuter tills det skulle stänga, men ändå... bara själva grejen. Herregud, hur skulle jag ens kunna sno en sjal? Ska jag smita in i garderoben och ta den eller? Inte direkt som att jag hade ett mission att sno en sjal... Well well.
 
Nick blev också arg på mig ett tag för att jag frågade om hans rumskompisar. I USA blir killar väldigt, väldigt lätt svartsjuka, och så fort man pratar med eller om en annnan kille så blir de arga. Varför jag frågade om hans rumskompisar var helt enkelt för att de var sköna och jag ville efterfesta med de. Men då blev Nick arg och han började gå utan mig och Janni? Vi hittade iallfall en taxi och vi kom till något pizza ställe. Nick gick fortfarande 1000 meter framför oss. Janni pratade iallafall med Nick och sedan löste sig allt. Gick hela vägen hem från pizzastället, pratade lite med Nicks rumskompisar innan vi somnade.
 
Absolut en annurlunda kväll, och är glad att jag tog chansen att gå ut. Tror Janni tyckte det var lite roligt att få gå ut med en tjej, efter att annars ha gått ut med killar. En liten variation så att säga! 
 
 
Lilla jag


Påväg in till Boston


Janni och jag




Bestiehug


In da club

 
 


Kommentarer
anna

Är du och nick tillsammans????

2014-01-24 @ 22:31:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0