Helgjobb och dejter

La barnen för en timma sedan. Lagade mat till de, lekte och läste en bok innan det var dags att borsta tänder och byta om till nattkläder.
 
Nu sitter jag på mitt rum efter att ha gjort disken. Väldigt skönt att inte behöva jobbajobba, alltså att leka och stojja där nere, men hade hellre vart ute på festligheter som partyprinsessan Janni. OCH, såklart. Alltid när man jobbar eller har andra planer så är det mycket som händer. Bara idag har jag blivit bjuden till tre fester, när jag inte kan...
 
Ganska skönt ändå att bara vara hemma en kväll. Igår drog jag till Janni. Satt där och pratade och kollade på en film. Sedan skulle vi egentligen på fest, till samma kille vi var på fest hos förra veckan, men det blev inte av, så Janni pratade med en killkompis så drog vi till honom i Newbury. Var bara jag, Janni, hennes kompis och en kompis till honom. Satt och kollade på film och åt chips, medan de, förvånande (?), rökte på. 
 
Zach, en kille jag träffat lite som bor i närheten av mig, åkte tillbaka till College i Tennesse idag, så jag ville träffa honom. Men han hade vart upptagen hela dagen med packning, hejdå middag med hans släkt och sedan skulle han ut med sina vänner. Han försökte till och med omboka sitt flyg så att han skulle kunna träffa mig en sista gång innan... ganska gulligt. Han kom iallafall, mitt i natten, och hämtade mig hos killen i Newbury. Jag hjälpte honom att packa det sista och sedan somnade vi som stockar vid 4, då allt var packat och klart.
 
Jag skulle egentligen till gymmet med Clasine och Carro på morgonen, på ett kick boxing pass, men med tanke på att jag inte ens var hemma och jag hade lämnat min bil på en restaurang i Essex, så kunde jag inte komma dit. Spenderade istället min sista tid med Zach. Han behövde åka vid 10, och då hade jag ingen skjuts... Var kvar i hans hus själv och försökte få tag på någon som kunde hämta mig. Mike, killen vi skulle ha gått på fest hos, bor i granstaden till staden jag var i, så han erbjöd sig. Hans svar var "I'll never wake up earlier than 12 on a weekday, unless its someone I like", haha... Han skjutsade mig till restaurangen iallafall, medan han babblade om när han ska ta ut mig på dejt... Jag vill inte gå ut med honom, då han är en typisk knark-amerikan och sånna människor vill jag inte "dejta". Känner mig dock lite dum som "utnyttjar" honom för skjuts. Fast nu när jag tänker efter så uttjyttnar jag inte honom, jag frågade bara honom en enkel fråga och han ställde upp, så det så! 
 
Efter att jag kommit hem, gjorde jag mig i ordning för att åka på min första dejt någonsin. Eller okej, jag har vart på dejter här i usa förut, men då har jag träffat de innan med vänner. Detta var en kille jag aldrig träffat, och jag skulle träffa honom för första gången, helt själv. 
 
Vi träffades upp på mallet, utanför ett frozen youghurt ställe. Satte oss och pratade och det flöt på otroligt bra. Tog några varv runt där och bara pratade och flamsade, innan han behövde åka hem för att fixa inför att vänner skulle komma över och kolla the fotball game som är ikväll. 
 
Med tanke på att vi sa hejdå i mitten av mallet, tog han vägen jag egentligen också skulle gå, men ville inte "följa efter honom", så jag tänkte att jag tar en annan utväg, vilket visade sig vara helt fel. Vet inte vart jag kom ut, men var på andra sidan och ännu längre bort... Fick mig en fin promenad i blåsten på 30 minuter, haha. Som tur var var det varma vindar, så det var ändå behagligt att gå!
 
När jag kom hem tog jag en nap, och sedan var det jobbdags, vilket jag redan skrivit om.
 
Försöker kolla på lite serier, vilket inte verkar funka på grund av detta internet... 
 
Är väl bara att sova antar jag! 
 
Puss å godnatt
 
Jag och mina gosebarn i våra pyjamaser innan läggdags


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0