Min vecka och 100 dagar kvar

Var ett tag sedan jag skrev här, sedan helgen för att vara exakt. Anledningen till det är som vanligt dåligt internet och tidsbrist. Jag har jobbat väldigt mycket denna vecka, då barnen var lediga i måndags, som de dock alltid är på måndagar, då det var Martin Luther Kings day. Föräldrarna var alltså också lediga, men som vanligt vill de inte spendera tid med barnen så jag jobbade hela dagen. Fick börja 10 dock, men jobba till 8... 
 
Resten av veckan har bestått av jobb, snöstorm i tisdags, som inte blev så farlig. Kom max 5 inches, och amerikanarna var livrädda... Jag fick inte åka någonstans den kvällen då föräldrarna inte var bekväma med att ha mig på vägarna... Frågan är ju hur alla amerikanare skulle klara sig i Sverige, där skolorna aldrig är avstängda pga snö och man kan lätt köra i "snöstorm"... Iallafall. Jag var fast i hemmet, och gjorde ingenting. Min 3åring var "sjuk" på köpet, så fick ha henne hela dagen. Blev alltså inget gym och dagen i sig var den värsta någonsin. Trotsigare treåring får man leta ett bra tag efter. Skrik och bråka från morgon till kväll, vilket resulterade i att hon vägrade ta en nap, som hennes syster. Åh, vilken kul dag... 
 
I går (onsdag) var det jobb som vanligt, men idag fick A gå till skolan, vilket var skönt. Behövde dock hämta upp städerskan, skoj... Hon var dock inte sen idag, och jag behövde bara vänta 5 minuter!! Vad har hänt?! Kom även hem några värmegubbar som stängde av all värme i 6 timmar?! Var svinkallt, vilket resulterade i gråtanade barn, igen... Ingen tog en nap även denna dag och jag blev galen... Efter jobbet mötte jag upp Julia på Target och köpte allt för mycket toblerone och det sista hem till Sverige. Fick även med mig en ny ansiktskräm. Vi hade tydligen gått omkring där ett bra tag, så när vi betalat var det bara att åka hem och sätta på det senaste PLL avsnittet till B&J glassen jag köpte och därefter sova.
 
Idag är det torsdag, vilket betyder att jag hade halvdag. ÄNTLIGEN!! Har dock hunnit med en hel del trots att det bara var 5 timmars jobb idag. Har tvättat både barnens och mina grejer, diskat, bakat pepparkakor med degen jag köpte på IKEA. Både barnen och min värdmamma gillade det. Woho! Tog även med barnen till post office och fick iväg mitt paket till Sverige, så nu är det på väg! Håll ögonen öppna. Det borde komma fram i slutet på nästa vecka eller i början av nästnästa =). Tog sedan barnen till Mmjs och jag åkte hem och lagade lunch och kollade på de tre senaste avsnitten av paradise hotel som jag inte sett denna vecka. Superglad över att både Emelie och TH åkte! Försäkte även skypa med mamma, mormor och morfar men det gick sådär... Internetet krånglade så får bli en annan gång.
 
Nu har jag precis vaknat efter att ha tagit en liten nap, tydligen. Somnade till ett "Teen Wolf" avsnitt. Alla tjejerna jobbar länge idag, så får bli en myskväll med mig själv, tobleronen, colan och en film. Väljer mellan någon teenage klassiker eller Frozen. Får se vad det blir! 
 
Tänkte även berätta om min helgalna helg i ett annat inlägg, men det får bli senare imorgon då jag har bättre internet på nedervåningen så jag kan ladda upp bilder.
 
Ps. Har officiellt bara 100 dagar kvar tills min sista jobbdag. Inge lång tid kvar nu!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0