Spontanfest

Förrförra helgen åkte jag hem till Janni på lördagskvällen och lagade lite middag. Kycklig, ris och sojasås. Väldigt gott! 
 
Blev ett litet äventyr på kvällskvisten också, då Jannis hund rymde, så vi satte oss i deras golfbil och körde omkring i deras område utan resultat. Vi kollade på någon konstig playboy film och Janni gick ut igen och letade efter hunden och efter ca 5 timmar, när hon ringt mormorn och morfarn som i sin tur ringt upp alla grannar, hittade Janni hunden utanför något hus. 
 
Jag smsade med en kille som ville att vi skulle komma över, så åkte över till honom i Rowley som ligger väldigt nära oss. Var han och en kompis där som, ovanligt, satt och rökte på. Vi tog någon öl, och tänkte att på en öl kan vi ju köra hem på några timmar. Men vi hade trevligt och drack lite mer ju längre det gick. 
 
Kom över fler folk så var jättekul. Kom över en rysk tjej som var jättehärlig. Med tanke på att hon är rysk, skulle hon såklart bjuda oss på vodka, så vi drack rent ur den där megaflaskan. 
 
Jag börjar inte längre bli förvånad att gå på fester som innehåller knark. Denna gång skulle de tydligen syssla med kokain också. Det var i början av kvällen när jag, Janni och de två killarna endast var där, så han hämtade sugrör, som han klippte till och la upp 4 linor. Han räknade alltså med att jag och Janni också skulle göra det där. Nejtack. Han sa "men ni sa ju att svenskar festar på bra." "Ja, men för att ha kul på fest behöver man inte knarka", blev vårat svar. Det är helt enkelt bara att sitta där, le och tacka nej. Så ni där hemma, ni behöver ALDRIG vara orolig att jag kommer testa något sådant, jag håller mig till ölen och vodkan!
 
Kvällen var iallafall kul och när vi lyckades komma hem åt vi fyllemat av några köttbitar i Jannis kyl och riset vi lagat. Ovanlig men gott fyllekäk!
 

Maten vi lagade


Taggad Janni


Youtubade "Kan du stoppa mig", som jag även framförde när jag gick i 4an. Lilla melodifestivalen. Fina troffsar.


Janni och en kille


Jag och Janni


En rysk, en svensk och bellman


Jag, Mike och Rysk


Blev tydligen översvämning i källaren, så alla började bära soffor och gejer till övervåningen. Snodde ett par torra strumpor från Mike... hehe
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0