Vecka 4, helg och Rhode Island

Hela förra veckan flöt på. Jobbade, var hemma nästan varje helg, åkte till Target med Julle. På fredagen åkte vi till Knark-Mike för att festa lite. Vi hade riktigt kul där förra gången trots att vi var så få, så trodde det skulle bli samma, vilket det blev efter lite öl och shotts, haha. 
 
Trots att jag aldrig skulle falla på tanken att testa droger/weed, så är jag intereserad av det. Eller det kanske är fel ordval, men ah, vet inte hur jag ska förklara. Vet inte hur mycket frågor jag, Julle och Janni hade till Mike och en annan kille som höll på att rulla en joint. Höll öven i ett "Weed blad", som såg ut som en grön, mugglig kotte. Är så sjukt att något sådant kan göra en sådan effekt ändå, trots att man bara blir lugn och tycker allt är kul, enligt säkra källor. 
 
Iallafall, kvällen var skoj, ingen vattenläcka denna natt. Somnade, och på morgonen drog jag, Janni och Julle till Siam delight för att käka lite Thai. Janni var bakis, som hon inte brukar vara, så hon drack X antal liter vatten typ. Haha. Maten var himelsk!
 
Efter maten drog vi till mallet. Är en ny butik som öppnt som säljer typ madrasser och kuddar och grejer, sjukt skönt ser de ut, så jag ville gå in där. Vi alla la oss ner/satte sig i en sån där kudde och jäklar vad skönt det var! Vi blev även lite buddies med de två killarna som jobbade där som ville veta allt om oss, vilka vi var, vart vi var ifrån, varör vi var här osv. Eftersom vi var lite hungover tänkte jag att vi kan ju stanna där ett tag och killarna sa att det var lugnt om vi somnade till i bakre delen av butiken så vi gick dit. Då var det en tant som frågade oss vart vi kom ifrån. Vi sa Sverige och hon sa att vi var så vackra och långa och blonda och fina och allt var det nu var. "Now I have prof that Sweden has the most beautiful people". Jo man tackar ja, kan dock säga att vi brukar se 1000 gånger bättre ut, om vi har fått fixa till sminket, kläderna och borstat tänderna!
 
Vi drog till godiva och tog vår gratis choklad för denna månad. Sjukt gott! Därefter drog vi hem till Julia, hon gjorde sig i ordning, sen hem till Janni, hon gjorde sig i ordning och sen hem till mig och gjorde mig i ordning och sedan drog vi till min 5årings födelsedagskalas, som dock nästan var slut när vi kom. Vi fick dock gratis pizza och cupcakes, så tackar för det! De var på gymnastikkalas, så var kul att se, trots att det var slut, men ändå, haha.
 
Efter det drog vi till affären och köpte glass och sedan hem till mig där vi satte på massor av säsong 2 avsnitt från paradise hotel i min säng. Min värdfamilj skulle nämligen ha folk över, så jag ville stanna hemma så ingen skulle sova i min säng, haha.... Julia gjorde mig sällskap den natten medan Janni åkte hem. 

Myser i min säng
 
Kan säga att toaletten inte såg ut som den gjorde dagen innan, när jag städade den... Det var stopp i toan, med bajs och kiss. Draperiet till duschen var helt konstigt och inte alls städat och låg toalettpapper i handfatet? Vad är det för djur till vänner de har?!
 
Iallafall åkte jag och Julle till Janni vid 10, och sedan raka vägen mot Prividence, Rhode Island! Det var dags för rode trip nummer 2! Tog bara 1.5 timme att komma dit, och lyssnade på massor av bra låtar, Svenska! Satt och diggade hela vägen dit.
 
När vi kom fram gick vi runt på gatorna, letade efter parkering. Var väldanst mycket cheerleaders där, så måste ha vart någon slags tävling. Därav kallar vi numera denna stad för cheerleading staden. 
 
Vi gick runt på ett mall, åt på Joes och kollade runt lite. Hade en mysig dag inne i staden/staten som inte blev allt för långdragen, men var lagom! 
 
Åkte hem till mass och bestämde oss för att dra på bio. Vi såg "The wolf of wall street". Rolig film! 
 
Efter det skjutsade jag hem tjejerna och kom hem i min säng och somnade som en stock. Ännu en kul helg hade passerat!
 
Bilder från Providence, Rhode Island ;
 







Memorial street




Mina fina tjejer


Folk åkte skriskor


Stattshuset


Graffitti även i RI







 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0