Vecka 5

Måndag; Började som vanligt. Slutade som vanligt. Satt hemma och gjorde igenting. Tråkig dag.
 
Tisdag; Började som vanligt, tog barnen till skolan, mötte upp Carro och Classe för ett basic training pass. Jobbade länge idag, då min värdmamma hade något möte. Åkte till starbucks och mötte upp några tjejer och sedan hem igen. Mycket mer än det hände faktiskt inte.
 
Onsdag; Började vid 7 istället, för att min värdmamma är på buisnesstrip så får börja tidigare. Hämtade städerskan. Gjorde frukost. Kollade på serier. Satt hemma på kvällen. Att vara hemma är jäkligt tråkigt, men bra för ekonomin har jag kommit på.
 
Torsdag; Barnen var hemma från skolan som vanligt på torsdagar och måndagar. Hade fått en varningslampa i bilen på att jag måste byta ut oljan så tog barnen till ett oljeställe innan de skulle till Mmjs. Tog ca 45 minuter, och barnen var verkligen toppen. De satt tysta och stilla och var väldans tåliga. Så stolt över mina barn! När jag hade slutat åkte jag hem, tog en dusch och kollade runt på alla möjliga serier. Stannade hemma även denna dag. Återigen bra för ekonomin.
 
Fredag; Idag är det fredag. Tog barnen till skolan, åkte hem och kollade serier. Åt frukost och sedan pratade jag med mamma på facetime ett tag. Med tanke på att barnen är i skolan, är jag ledig, och känner alltdå för att spendera tid med mig, och inte svara i hemtelefonen som ringer, vilket jag struntade i. Vid 11 skulle mamma åka iväg så vi la på. Kollade på min mobil och hade fått sms från min värdpappa som sa att min 5åring inte mådde bra och ville att jag skulle hämta upp henne, men det hade mmjs gjort istället eftersom jag inte svarat. Jag ringde mmjs för att fråga hur det var med henne och om hon ville att jag skulle hämta upp K när jag ändå skulle hämta A på dagis. Då blev tantjäkeln skitarg och börjar skrika åt mig, typ. "DU MÅSTE ALLTID HA PÅ DIG TELEFONEN!!". Jag drog till med att jag var på gymmet och alltså inte hade telefonen med mig, som jag brukar vara. "MEN DET KAN HÄMTA NÖDFALL. DU MÅSTE ALLTID HA TELEFONEN MED DIG!!". "Jo, jag vet. Men jag tränade och tar inte med mig telefonen då. Det är min lediga tid, så finns inte så mycket att göra åt saken". "DU MÅSTE GÖRA NÅGOT ÅT TELEFONEN JOHANNA!!!". Fint samtal med min "farmor". 
 
Slutade med att jag hämtade A på skolan, och att de båda fick stanna kvar där. Jag stannade kvar i en timme, bara för att, men drog sedan hem. Yttligare några timmar för mig själv. ASNICE!! Ska hämta barnen efter deras nap, alltså vid 4, så ska snart börja röra mig. 
 
Ikväll blir det thai med tjejerna. Glömde min oranga sjal där i helgen, så hoppas att de har den kvar! 
 
Imorgon ska jag ut och luncha med min värdmamma och barnen och sedan drar jag och svenskorna in till Boston för shopping och Super Bowl. Blir nog en kul helg! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0