Long days

I tisdags åkte mina värdisar till Dominikan Republic, vilket betyder att det nu är jag som är in charge och behöver ta hand om barnen mer än jag brukar. Dessa två dagar som har gått, har gått hyffsat bra, bara att jag känner mig mer som en mamma än vanligt. Jag har vart och storhandlat, då de lämnade mig ensam hemma med två barn med ingenting i frysen eller kylen. 
 
På kvällarna har ja lämnat av barnen hos deras kusiner för att sova där, men igår sa de att de inte kunde sova där, då de helt plötsligt ville åka till Maine. Jaha? Så det slutade med att jag fick ta barnen över natten, vilket var ganska mysigt ändå. K frågade om hon kunde sova i min säng, vilket hon faktiskt fick göra. Nattade henne där, och gick sedan ner till vardagsrummet och kollade på två avsnitta VD innan jag gick upp och gosade med henne. Dock är hon inte världens bästa sovpartner då hon både snarkade och pratade i sömnen, så tog ett tag innan jag slumrade in. 
 
I tisdags jobbade jag alltså 8 timmar och igår (onsdag) jobbade jag 15 timmar, när man enligt kontraktet bara får jobba 10 timmar per dag/45 timmar per vecka. Idag kommer jobba 11 timmar och imorgon 8 igen. Samanlagt denna vecka kommer det bli 51 timmar, vilket är 6 timmar mer än man får. 
 
Är väl bara att bita ihop I guess, men blir så trött på det här. Förstår inte i första hand varför ens föräldrarna vill åka bort i 10 dagar utan deras barn. Varför kunde de inte få hänga med?
 
Idag, bara för att jag kommer jobba så mycket, har jag bestämt att vi ska kolla på Frozen, äta popcorn och bara mysa i våra pyjamaser, bara för att vi kan! 
 
Jag och K igår
 
"I wanna take a pic of my cutiegirl" - K
 
Puss
 
Söta A som tar vääääääldigt lång tid att äta sin middag
 


Kommentarer
Mamma

Åh vad dom kommer sakna dig hjärtat! Du är bäst <3

2014-03-14 @ 14:50:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0