St. Patricks Day

I söndags drog jag och Janni in med 11tåget till Boston för att kolla på st. patricks paraden. Denna helg, dricker alla amerikanare och irländare så mycket de kan och det är pubcrawl på alla barer, så vi ville inte vara sämre än de, så vi bestämde oss för att köra på en dagsfylla. 
 
När vi kom in till Boston, ställde sig Janni i kö till "systembolaget", med alla andra grönklädda människor. Jag som inte är 21 stod på andra sidan och kollade på och kollade på alla människor. Var en kille som kom fram "Ey, random girl, you wanna party?!". Åh, kommer sakna amerikanarna ändå och deras högtider. Så otroligt mycket roligare här än hemma i Sverige. 
 
När vi fått tag på våran vodka följde vi folkmassorna, och efter ett bra tag vandrande omkring i staden hittade vi ett mcdonalds, då vi behövde en cup och blanddricka att blanda i våran dricka i. Jake kom och gjorde oss sällskap och vi fixade även en drink åt honom. 
 
Vi tog den gröna linjen från Park Street till Dstreet där paraden var. Redan vid detta lag var jag och Janni fulla som tusan och njöt nog ganska rejält. Jag hoppade upp på Jakes axlar och tog lite kort. Kände mig som värsta superwoman där uppe, vilket jag säkert inte såg ut att vara, om man idag kollar på alla bilder som togs... Hur som, vi träffade otroligt kul folk, och excangade endel nummer, som jag dock inte kom ihåg dagen efter. 

Jag och Janni behövde gå på toaletten, men det var sån jädrans kö. Tror vi stod i kö  över en timma?! Höll på att kissa på mig.
 
När paraden var slut tog jag, Janni, Jake och hans "kille" en promenad någonstans. Gick i någon gränd och hittade en dörr som var förbjuden som vi dock gick in i och tog kort och kände oss asballa. 
 
Kom upp till en väg där jag från ingenstans gick ut i vägen, stoppade en cyklist och tog hans cykel. Cyklade omkring lite, och sedan ville jag stanna, men det gick inte. Pedalerna bara gick bakklänges. Då uppfattade hjärnan att den inte hade bromsar och jag var tvungen att bromsa med handbromsarna. Puuh. Lämnade tillbaka cykel och det var frid och fröjd. 
 
Jag hittade även en julgran. Den var ju grön och hade gröna "slingor" i sig, så den höll jag i som prydnad ett tag.
 
Jag har ingen aning om varför eller hur, men vi tog taxi någonstans, där sedan Jake och  hans kille övergav mig och Janni. Jag har för mig att vi kom till south station, där jag sedan ringde en svensk kille som vi skulle möta upp på Cheesecake. Janni hade pratat med en fransk kille från trainingschool hon skulle möta upp, men när vi väl skulle möta upp honom, så hade hon pratat med fel kille, och den hon skulle träffa var egentligen någon helt annan. HAHAHA. Så denna kille fick hänga med oss istället. 
 
På tunnelbanan påväg till cheesecake snackade någon kille med oss som hjälpte oss till rätt ställe. Säger hejdå, och sedan roppar han "Ey, you wanna hang out sometime?". Gav sedan mitt nummer och en kram och sprang iväg. Tänk om det vore så lätt att få uppmärksamhet hemma i Sverige!
 
Vi drog till Cheesekace och åt bakismat vid 8pm. Klockan kändes som mitt i natten, vilket den inte var. Ett par bredvid oss, snackade skit om oss, så jag och Janni blev lite smålack. Har för mig att jag började snacka svenska med de, bara för att jävlas.
 
Efter detta skulle vi hem, då Janni kommer på att hon inte har sina bilnycklar, utan de hade hon i sin väska med sin kamera som hon gett till Jake, så vi får säga hejdå till randomkillen Janni träffat och sedan ta en tunnelbana till Harvard för att möta upp Jake. På Tunnelbanan blir vi anklagade för att vara höga av någon gubbe, bara för att vi pratar och skrattar. Man måste alltså ha en ursäkt för att vara glad i detta land! 
 
Vi hittar Jake, får nyckel och tar oss sedan till Northstation. Tåget som vi trodde skulle komma strax innan 11 kommer vid halv 12 istället... Vi går och köper en Coke och sedan sätter oss på en bänk, där två killar börjar snacka med oss. De skulle sedan dra och där satt jag och Janni, i gröna kläder, med en coke, med en branmanshatt på huvudet, som jag förövrigt inte har en aning om vart jag fått den ifrån. 
 
Var hemma vid halv 1 och somnade inte på en gång. Nej, utan jag snackade i telefon i ca 2 timmar. 3 timmar sömn och jobb dagen efter. Lätt värt det! 
 
 
 
 
En av alla randomkillar vi träffade

 
 
 
 
 
 
 
 
Du å jag Janni

Justja!! När jag ser denna bild kommer jag på att jag försökte blåsa i detta instrument, men det gick inte så bra, men sedan gick det. Sen var det en kille som ville gifta sig med mig, så han satte denna "trumpet" på mitt finger, och så var vi gifta! Vet inte hur många gånger jag "fake" gift mig i detta land!

 
Någon skickade tydligen en snapchat med mig i den

Någon som mår bra inne på Burger King!

Vi är gangsters som bryter mot lagar

 
 
Min gran

I taxin

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0