What am I?

Nu känner jag att jag klagar lite väl mycket, men något jag med blir väldigt trött på är när mina värdisar säger att de ska göra saker, som de sedan inte gör, och som jag måste göra i stess.
 
Med tanke på att barnen inte sov hemma tisdag till onsdag, behövde jag gå upp tidigare för att fixa med deras snack, ta fram skolkläder och fixa helt enkelt. Min värdmamma hade sagt att hon skulle packa en stor väska med kläder, som de ska ha med sig till kusinerna. Jag hade, utan att hon bett mig, lagt fram lite kläder för att vara hjälpsam. Det slutade med att på morgonen på onsdagen, när jag redan var stressad och skulle fixa massor, skulle packa denna väska eftersom hon inte hade "hunnit", trots att hon på måndagen hade vart ledig från jobb för att åka och shoppa kläder till hennes resa och packa. Man undrar ju lite hur hon planerar... 
 
Hon hade även fått påminnelser att hon inte lämnat tillbaka filmer och böcker på biblioteket och jag såklart var tvungen att lämna tillbaka åt henne.
 
De hade även lämnat MASSOR av disk i diskkon, såklart. 
 
Vad är jag för de? En städerska? En slav? Ett monster som man kan göra vad man vill med? Ingenting? Jag fattar inte riktigt hur de tänker. 
 
På kvällen unnade jag mig iallafall B&J glass.
 
Idag är det torsdag, vilket betyder att det bara är en dag till helg. Så skönt ska det bli! Om en vecka åker jag även till Miami. Gud så jag ska njuta där borta!!
 
 


Kommentarer
Mamma

You are the love om my life!!! And Mathias.. :) PUSS

2014-03-14 @ 14:49:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0