Hemma!

Nu är jag hemkommen i Sverige efter en väldigt lång flygresa. Hade turen att åka hem till Arlanda tillsammans med n annan svensk au Pair, aldrig träffat henne men när man är van att träffa nya människor och prata med främlingar var detta inte något undantag. Vi hade platser bredvid varandra både från Boston till Island och från Island till Sverige. Jag sov ingenting alls på flyget utan ägnade mlg till att kolla på massa filmer med en hungrig mage, då vi inte fick någon mat på flygen alls. 

När vi landat på Arlanda, blev jag helt skakis och nervös. Aldrig känt så! Vi går och går, känna som flera tommar, när jag äntligen kommer it efter att ha väntat på mina väskor, och ser, inte bara mamma och pappa, utan mormor och morfar och 5 kompisar, Martin, Elin, Tobbe, Markus och Denise. Jag måste a sett ut som ett retard när jag gick ut där, för ville gråta, skratta och bara skrika. Ville springa men fötterna ville inte hänga med. Jag var bara som ett stort frågetecken. Tillslut ville fötterna samarbeta och jag sprang mot mamma och kramade henne, världens längsta kram. Därefter pappa och alla andra. Så himla härligt att se alla och blev så snopen att se alla där. De hade gjort en fin välkommen hem skylt där alla släktingar även hade skrivit något på. Åh, går inte att bli lyckligare! På köpet hade mamma med sig en godispåse som jag snaskade på i bilen hem. Även då kunde jag inte sova. 

När vi kommit hem i Eskilstuna stannade vi till på Ica för att handla mat. Jag blev helt galen! Lekte turist gjorde jag också så jag tog kort på allt som fanns där inne haha. Måste sett lite roligt ut' och när vi kom till falukorven, AAAAHHHH, himlen! Fick även plocka min egna godispåse, som blev full upp till toppen ;)

Vi åkte sedan hem till mamma för frukost. Hönökaka med hushållsost och oboy! mums!!!

De andra åkte sedan hem och kag och mamma kröp ner i soffan toll någon film, och då lyckades jag somna, i soffan under en pläd med godis och världens bästa mamma <3

Till lunch den dagen blev detfalukoev och makaroner som smakade ljuvligt. Till kvällen kom släkten på mammas sida och några vänner. Åt tacos och drack gott. Känslan att träffa min lilla kusin och mina "halvsyskon" var det bästa! Hampus, min 5 åriga halvbror ville inte släppa taget om mig och ville leka konstant. Känns så bra att känna sig
Älskad!

Tom och jag på flygplatsen 

Kramkalas på Arlanda


Ännu mer kramkalas



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0