Happy day

Med tanke på att jag jobbar på lördag, var jag ledig från jobbet idag, vilket var vääldigt skönt! 

När jag är ledig, brukar jag inte göra ett dugg på hela dagen. Inte för att jag gjorde så välsans mycket idag heller, men jag gick upp skapligt, kollade film, åt mat, tränade, och sedan tog jag en promenix till Bergadagiset och hämtade upp min lilla, söta kusin Wilmer. Jag skulle nämligen vara barnvakt till honom idag. Så himla mysigt! 

Tog över en timma att gå hem från dagiset, då vi stannade och lekte i 3 lekparker, sprang omkring och lekte, undvek löv, fast man hade 5 liv ifall man skulle kliva på ett, skrattade och busade och hade det så gosit så! 

Kom hem och spelade lite spel och lekte, gjorde sedan iordning korv med bröd, enkelt och smarrit, sedan mer lek och sedan lite fika med ballerinakaka och mumsmums och festis. 
 
Morbror Anders kom och hämtade Wilmer vid strax efter 8. En toppendag med min fina kusin! Så himla härligt att han faktiskt verkar ha det kul med mig, trots att vi inte setts på 2 år när jag var i usa. Men att höra honom säga "Du är grym på spelet, Johanna" och luta sitt huvud mot min axel när han började bli lite småtrött, värmer ens hjärta. 
 
Imorgon är det jobb igen, och i övermorgon och på lördag. Men det här ska nog gå bra. Längtar lite faktikst. Var tråkigt att inte komma till sina härliga jobbarkompisar idag. Tänka sig att man skulle kunna "sakna jobbet". Tänk vad bra människor gör med en. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0