A new begining

En första dag på nya jobbet. Var lite smånervös i morse måste jag medge när jag satte mig på cykeln för att trampa till jobbet. Det var förövrigt vidrigt kallt i morse, händerna var blåa när jag kom fram. Jag tror även att jag fått punka, fastän jag inte kan se det. Är till och med jobbigt att trampa i ettans växel, och då känns det som att något är på tok. Inlämning på den borde jag fixa.
 
När jag väl kommer fram till Transcom, borta vid ASSA och nya Willys, är det någon gubbe som står där i dörröppningen och säger att vi inte ska vara där, utan i lokalen bredvid pitchers. Jag och en annan tjej, Hannah, som inte ens är från stan, blev sist att lämna platsen. Tur att jag är Eskilstunabo och vet vart lite ställen ligger, haha, annars hade vi vart illa ute må jag tro. Hur som hoppade jag upp på min halvtrasiga cykel, med Hannah bakpå, och trampar på till stan. Vi kom bara 5 minuter sent, vilket var okej, då ingen hade fått reda på den nya adressen... 
 
Dagen bestod i helhet av att lära känna varandra. Det kändes lite som att börja i 4an, på ny skola, och bara massor av nya ansikten. Kändes kul! Första övningen var att vi skulle ta ett papper och skriva vårat namn överst,  och sedan rita saker som beskrev oss - saker vi gillar att göra, vad vi jobbat som innan och om vi är rädda för något. Jag ritade en grupp av dansande människor, som beskriver mitt hjärta till festande, massor av godis, då min andra hjärtdel tillhör sötsaker, en amerikansk flagga och två barn som beskrivning på mitt förra jobb och en blixt och mörker som rädslor. Det skulle man sedan en och en presentera inför "klassen". 
 
Det var sedan massa andra övningar om vad bra sevice är för oss, och vi skulle sedan arbeta med olika ord och beskriva de. Ganska roliga övningar faktiskt. 
 
Gruppen verkar även vara toppen, tror jag kan få väldigt roligt med dessa människor. 
 
Med tanke på att vi inte hade så mycket att säga och göra första dagen, fick vi sluta redan vid 2pm istället för 4.30pm. SÅ SKÖNT! Hannah, tjejen som blev min första kontakt på Transcom, fick även avsluta jobbdagen. Hon är nyinflyttad från Jönköping, då hennes kille bor här, och har flyttat mot mitt håll av stan, så jag gick med cykeln tillsammans med henne. Jättetrevlig tjej som är otroligt lätt att prata med. Tror detta kan bli ett ganska kul jobb trots allt. Som alla säger, man jobbar inte med detta jobb för arbetsuppgifterna eller lönen, utan för människorna, vilket jag tror kommer bli detsamma för mig. 
 
Imorgon är det en ny jobbdag, och jag är taggad! Ska komma ihåg matlåda denna gång, och vantar så mina händer slipper bli blå igen.
 
Tack, Tack, Tack för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0